نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد مقرر گردید کمربندی جنوب شیراز به شهرداری این کلانشهر واگذار شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 14 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بر پایه مطلب دریافتی روز پنجشنبه از دفتر نماینده شیراز و زرقان در مجلس، جعفر قادری افزود: در این جلسه مقرر شد که از مجموعه چهار تقاطع اولویت دار غیرهمسطح کمربندی، دو تقاطع توسط شهرداری شیراز و دو تقاطع هم توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شود.
وی ادامه داد: بعد از اتمام ساخت این تقاطع های غیرهمسطح این بزرگراه با تایید شورای شهر به شهرداری شیراز واگذار شود و تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر حلقه دوم کمربندی جنوب که از سیاخ دارنگون می‌گذرد باشد.
او اظهار داشت: در مورد کمربندی شمال شرق شیراز هم بنا شد که ظرف دو هفته آینده تحویل زمین به شرکت سرمایه گذار انجام شده و عملیات اجرایی توسط شهرداری و شرکت آرشینکوه به عنوان شرکای وزرارت راه آغاز شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در در جلسه در خصوص قطعات هفت و هشت آزاد راه شیراز - اصفهان هم مقرر شد روال اداری امضای قرارداد ادامه ساخت و تکمیل قطعه هفت و آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت ظرف ۲ ماه آتی انجام و این کار عملیاتی شود.
قادری گفت: در خصوص تامین مالی باقیمانده قطعات یک تا ۶ این آزادراه نیز بنا شد که نمایندگان پیگیر حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان فارس برای انجام بازدید از این پروژه و برگزاری جلساتی پیرامون آن باشند.
وی اظهار داشت: در بحث تقاطع غیرهمسطح زیباشهر هم مقرر شد ظرف ۲ ماه آینده حداقل دو طرح جدید برای رفع نواقص آن آماده شده و هر کدام از طرح‌ها که در استان تصویب شود توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شود.
او ادامه داد: در خصوص قطعه کوار - فیروزآباد بزرگراه شیراز - عسلویه هم بنا شد که کسری منابع با تامین مالی از طریق ماده ۵۶ قانون الحاق توسط نمایندگان استان دنبال شود.

برچسب ها: واگذاری ، کمبرندی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار