استاندار فارس تاکید کرد: از ظرفیت گردشگری شیراز به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان استفاده نشده است و با رعایت خط قرمز ها، گردشگری را به جایگاه خود برسانیم و اگر اهل تدبیر باشیم می توان ضمن رعایت خط قرمز به گردشگری توجه شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 14 April 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمدهادی ایمانیه»، امروز (پنج شنبه 25 فروردین) در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شیراز که در این فرمانداری برگزار شد، گفت: امید است با خدمت رسانی به مردم عزیز، بتوانیم توشه آخرت برای خود فراهم کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه یکی از پر تعامل ترین و پر کارترین فرمانداران فارس، مهندس امیری بود و خانواده مسئولین به واسطه نبود دائمی فرد مسئول، در خانواده سختی زیادی تحمل می کنند و لازم است از خانواده مهندس امیری، حلالیت طلبیده شود، تاکید کرد: شهرستان شیراز سه بخش، 12 دهستان و 130 روستا دارد و توجه ویژه باید معطوف به هر سه بخش و روستاها باشد و توجه درصدی شیراز هم لازم است که به این معنی نیست که به مابقی نقاط توجه نشود.

ایمانیه با اشاره به اینکه در سه ماه آینده هر اداره کل باید شعبه و اداره شیراز را حتی با یک نفر فعالیت کند، تاکید کرد: که مسائل شهرستان شیراز را بر عهده رئیس اداره شیراز بگذاریم و بتواند به سیاست های کلی و کلان استان بپردازد.

وی با اشاره به اینکه عمده کار فرمانداران باید بر اساس نظارت بر عملکرد و ایجاد هماهنگی باشد، اظهار کرد: آسیب بزرگی که همواره ما را رنج داده پراکنده کاری و عدم هماهنگی بوده است و ایجاد هماهنگی ها لازم است توسط فرماندار انجام شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه همه موظف هستند در راستای تلاش اداری با تمام توان کمک کنند، اضافه کرد: «کار و کرامت» شعار این دولت است و هر کس خود را خادم مردم می داند باید حرمت مردم را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید فرمایش ائمه جمعه نصب العین قرار دهند، تاکید کرد: بدون تعامل و بدون همکاری بین سه قوه کار به خوبی پیش نمی رود.

ایمانیه با اشاره کمبود حقوق پرسنل فرمانداری هم گفت: قسمتی از حقوق پرسنل فرمانداری با تلاش معاون منابع استانی بهتر شد، لازم است که سازمان برنامه و بودجه بیش از قبل به این موضوع توجه کند.

وی از راه اندازی قرارگاه ویژه اتباع بیگانه در یک ماه آینده خبر داد و گفت: بحث مواد مخدر بسیار اهمیت دارد و معتادین متجاهر در شیراز جمع آوری شد و ریشه یابی شود و برای حل این مشکلات پیگیری شکل گیرد.

استاندار فارس از فرماندار جدید شیراز خواست موضوع متکدیان را پیگیری کند، افزود: ما شهر بدون متکدی را از فرماندار جدید شیراز در چند ماه توقع داریم.

وی با اشاره به اینکه باید افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری مورد توجه قرار گیرد و تدابیر لازم انجام شود و کاهش آمار طلاق هم در دستور کار باشد، تاکید کرد: مردم فارس، مردمی خیر هستند و در وقف ید طولایی دارند و خیریه ها و هیئت های مذهبی در عرصه های اجتماعی و مذهبی سرمایه بی بدیل هستند.

ایمانیه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد کمک های معیشتی توسط مردم فارس ارائه شد، اظهار کرد: اما فارس از لحاظ جمعیت رتبه پنجم را دارد و این نشان همت مردم این استان در توزیع بسته های معیشتی دارد.

وی با اشاره به اینکه پنجره وارد تولید و سرمایه گذاری برای شیراز راه اندازی شود، تاکید کرد: شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت های به کار نگرفته خوبی دارند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه دانشگاه ها و حوزه های علمیه کانون های علمی استان هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، تاکید کرد: در نوروز سال جاری، یک کشته بیشتر در داخل شهر شیراز نداشتیم و ماجرای سد تنگ سرخ باید مشخص، تکلیف کارخانه سیمان باید روشن و انتقال آن کارخانه به بیرون از شهر تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه آزادراه شیراز – اصفهان چندماه دیگر افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: ورودی آن به شیراز قطعا مشکل دارد که لازم است پیش بینی های لازم انجام شود.

ایمانیه گفت: تالار مرکزی شیراز باید مورد بررسی قرار گیرد و پروژه تا یکی 2 ماه آینده مجدد آغاز شود.

استاندار فارس تاکید کرد: از ظرفیت گردشگری شیراز به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان استفاده نشده است و با رعایت خط قرمز ها، گردشگری را به جایگاه خود برسانیم و اگر اهل تدبیر باشیم می توان ضمن رعایت خط قرمز به گردشگری توجه شود.

وی در مورد باغ های شیراز هم گفت: نباید درختی را قطع شده و آتش گرفته ببینیم چرا که درخت بر اساس آموزه های دینی، مورد تاکید معصومین (ع) قرار دارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ورزشگاه های ما دچار هجمه هایی قرار گرفته است، افزود: باید ورزشگاه های ما به خوبی که در شان شیراز باشد، بهسازی شود.

ایمانیه گفت: شیراز شهر شهید دستغیب، شهر میرزای شیرازی، آیت الله مکارم شیرازی و شهر شهید ربانی شیرازی است و بزرگانی دارد که باید به نسل جدید معرفی شود.

وی اضافه کرد: رسانه ها با انتقاد نقاط ضعف خود را ببینیم، اصل ماجرا در آخرت است و رسانه ها باید در اطلاع رسانی نواقص کمک کرده و دردهای مردم را به ما منعکس کنند.

ایمانیه گفت: توجه ویژه به حرمین مطهر امامزادگان باید شکل گیرد و همه بقاع متبرکه مورد توجه قرار گیرد و ساماندهی بافت اطراف حرم در دستور کار باشد و در نهایت حرم ها باید به قطب فعالیت های استان تبدیل شوند.

وی در مورد به کار گیری از فرماندار سابق هم گفت: ظلم به نظام است که از افراد توانمند استفاده نشود و آنان بعد از تودیع گوشه گیر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار