مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: خسارت ناشی از افت دما در روز‌های پایانی سال گذشته و اوایل فروردین ماه امسال در این شهرستان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ 15 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: به دنبال وقوع پدیده جوی کاهش دما ۵۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد با برآورد ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال خسارت دیده است.
به گفته وی؛ مزارع خسارت دیده شامل محصول گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، یونجه، کلزا، گلرنگ و برخی از سبزیجات بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به ۷۴۴۸ هکتار از باغ‌های انگور، بادام و آلوی شهرستان شیراز از سرمازدگی آسیب دیده است، اظهار کرد: با توجه به آسیب ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی باغ‌ها میزان ریالی خسارت‌ها هزار و ۶۵۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.
سیروسی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعهد به جبران خسارت مزارع و باغ‌های خسارت دیده تحت پوشش خود است، ابراز کرد: به دلیل عنبود رغبت بهره برداران به خرید پوشش بیمه‌ای تنها اندکی بیش از ۳۲۰۰ هکتار از مزارع تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است که در نشست اخیر با مسؤل محترم صندوق بیمه کشاورزی شهرستان مقرر گردید کارشناسان بیمه با همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی مراکز نسبت به برآورد خسارت مناطق تحت پوشش خود اقدام کنند.

 

برچسب ها: خسارت ، سرما ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار