مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت: سرانه تولید آب در استان فارس در طول شبانه روز ٣١٢ لیتر است که مشترکان روستایی به صورت سرانه ٢١۶ لیتر و مشترکان شهری در طول شبانه روز ١٧۶ لیتر آب مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: بهمن بهروزی در نشست خبری مدیران پاسخگو در جمع خبرنگاران بیان کرد: منابع آب در شهرستان شیراز دارای مشکلات متعددی است و علت آن نیز افزایش مصرف و کاهش نزولات جوی است اما با این حال در تابستان هیچ گونه قطعی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: از جمله عللی که بر میزان مصرف آب در استان و کشور اثرگذار بوده است می‌توان به کاهش بارندگی، عدم مدیریت مصرف و عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم اشاره کرد.

بهروزی یادآور شد: با توجه به جمعیت موجود در شهر شیراز که در طول شبانه روز ١٧٠ لیتر آب شرب قابل تأمین است لازم به ذکر است که ٧۵ درصد آب مورد نیاز استان از طریق چاه‌های زیر زمینی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: اگر مشترکان خانگی تنها ١٠ الی ١۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند بدون مشکل از تابستان امسال گذر خواهیم کرد.

مصرف روستاییان از مصارف شهری بیشتر است

علی جان صادق پور مدیر عامل آبفای فارس در ادامه این نشست بیان کرد: این شرکت به چهار هزار و ١٠٠ روستا در استان فارس خدمت رسانی کرده و بالغ بر سه میلیون و ٣۵٠ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: سرانه تولید آب در استان فارس در طول شبانه روز ٣١٢ لیتر است که مشترکان روستایی به صورت سرانه ٢١۶ لیتر و مشترکان شهری در طول شبانه روز ١٧۶ لیتر آب مصرف می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به جمعیت استان فارس در طول سال گذشته بایستی ٢٧٠ میلیون متر مکعب آب استفاده می‌شد که این میزان در سال گذشته با ٣٨٠ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گفته صادق پور ٧٨ شهر استان فارس دارای تنش آبی هستند این در حالی است که هیچکدام از شهرهای استان اکنون در شرایط مناسب آبی نبوده و همگی در معرض خطر اند.

وی افزود: ٩۵٠ روستای استان فارس دارای تنش آبی هستند که دیگر هیچ منابع آبی برای مصرف ندارند.

برچسب ها: سرانه مصرف ، مصرف اب ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار