رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که به بهانه سرمایه گذاری و مشارکت از فرد شاکی یک آپارتمان به ارزش ۲۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 17 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر:سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی دریافت شکواییه شهروندی مبنی بر اینکه توسط افرادی به بهانه سرمایه گذاری و مشارکت مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات میدانی و بررسی اظهارت شاکی مشخص شد، وی به صورت اتفاقی با فردی که ادعا می‌کند به صورت عمده در پخش مواد غذایی فعالیت دارد آشنا می‌شود.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: پس از مدتی متهم با جلب اعتماد شاکی به وی پیشنهاد می‌دهد که با قرار دادن ملک خود به عنوان وثیقه در اختیار شرکت می‌تواند کالا دریافت کرده و با فروش کالا و دریافت ثمن معامله با شرکت تسویه حساب کند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ملاقات‌های بعدی متهم عنوان می‌کند که می‌تواند سند آپارتمان شاکی را در اختیار دوستش قرار داده و مبلغ ۱۱ میلیارد ریال به صورت ۳ ماهه از وی دریافت کرده و در شرکت دیگری سرمایه گذاری و به صورت ماهانه سودش را دریافت و به شاکی بدهد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهم با ترفندهای مختلف موفق می‌شود شاکی را متقاعد و در بنگاه املاک یک فقره چک به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه خودرو خارجی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را در مقابل آپارتمان شاکی به ارزش ۲۳ میلیارد ریال به وی داده و در قالب یک فقره رسید عنوان می‌کند که مابقی پول را به صورت سکه به شاکی پرداخت کرده است.

سرهنگ حبیبی گفت: پس از گذشت ۳ ماه از موعد مقرر شاکی به متهم مراجعه و درخواست دریافت سود حاصل از سرمایه گذاری را می‌کند که متهم بیان می‌کند شما یک واحد آپارتمان فروخته و مبلغ آن را دریافت کرده اید.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات فنی، علمی و پلیسی متهم به همراه ۲ همدست خود را طی یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر می‌کنند، افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات صورت گرفته به جرم ارتکابی اقرار و مشخص شد که یک فقره چک و این خودرو نیز در اختیار متهمان قرار داشته و هیچ گونه پول یا خودرویی در مقابل آپارتمان به شاکی داده نشده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست تا فریب ظاهر آراسته افراد ناشناس را نخورده و به هرگونه پیشنهاد و یا معامله فریبنده مشکوک باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار