فارسی‌ها در ۵ هزار مسجد و تکیه در شب‌های قدر، با یگانه معبود هستی به راز و نیاز می‌پردازند.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 19 April 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: در شب های قدر علاوه بر حرم های مطهر امامزادگان، 5 هزار مسجد، حسینیه و تکیه، پذیرای شب زنده داران و مسلمانان است.
حجت الاسلام ملک مکان با بیان این که برنامه های شب قدر در بیشتر مساجد از ساعت 10 شب تا 3 بامداد روز بعد برگزار می شود افزود: شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، برای حضور در مراسم شب های قدر باید رعایت شود.
وی گفت: افرادی که بیماری زمینه ای دارند بهتر است مراسم شب زنده داری را در منازل برگزار کنند و افرادی که به کرونا مبتلا هستند یا علام کرونا دارند به هیچ وجه به اماکن عمومی برگزاری مراسم شب های قدر نروند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان این که امسال به دلیل واکسیناسیون، محدودیت حضور در اماکن برگزاری مراسم شب های قدر کمتر شده است افزود: در اماکن باز محدودیتی برای حضور عابدان وجود ندارد اما در شهرهای قرمز کرونایی 30، در شهرهای نارنجی 50 و در شهرهای زرد 70 درصد ظرفیت مکان های سربسته، در اختیار شب زنده داران قرار می گیرد.
حجت الاسلام ملک مکان گفت: برگزار کنندگان مراسم شب های قدر در شهرهای قرمز، علاوه بر محدودیت تعداد افراد، در برگزاری زمان مراسم نیز محدودیت اعمال کنند و بیش از 3 ساعت در اماکن سربسته حضور نداشته باشند.
وی تاکید کرد که بهتر است در منزل وضو بگیرند و مهر و کتاب دعای شخصی به همراه ببرند.

برچسب ها: احیا ، شب های قدر ، مسجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار