سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان گفت: سرمازدگی و بارش تگرگ ۶۲۵۰ میلیارد ریال خسارت به زیر بخش‌های باغی و زراعی این شهرستان وارد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهاب الدین صالحی با اشاره به سرمازدگی روز‌های پایانی سال گذشته و اوایل امسال گفت: از سرمای بهاره قریب به ۵۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغ‌های این شهرستان وارد شده است.

به گفته او بر اساس برآورد‌ها سرمای بهاره منجر به خسارت ۵۰ تا ۹۰ درصدی، به سطح ۴ هزار هکتار از باغات گردو، بادام، سیب گلاب و دیگر میوه‌های هسته دار شده.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان گفت: نزدیک به ۲۵ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود و عدس نیز از ۴۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده اند.

او گفت: خسارت ناشی از بارش تگرگ در اواخر فروردین ماه نیز که به مدت نیم ساعت ادامه داشت ۴۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

صالحی گفت: بارش تگرگ در محدوده روستا‌های خفری و شش پیر از بخش مرکزی شهرستان سپیدان روی داده است.

این مقام مسئول گفت: خسارت ناشی از تگرگ در سطح هزار هکتار از باغ‌های شهرستان سپیدان تا ۳۰ درصد به اندام‌های رویشی و زایشی درختان دانه دار ارزیابی شده است.

او گفت: برای جبران خسارت وارده و حمایت از کشاورزان متضرر علاوه بر غرامت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مساعدت ویژه دولت نیز مورد نیاز است.

برچسب ها: خسارت ، سرما ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار