معاون عمرانی استاندار فارس گفت: امسال خاموشی برق در مصارف خانگی نداریم و فقط در صنعت احتمال خاموشی برق داریم و باید ساعت اوج مصرف خود را به خارج از پیک مصرف برق ببرند.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمود رضایی بعدازظهر امروز در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو با بیان اینکه استان فارس یک استان پر حادثه است که نمونه آن در سال 98 رخ داد، اظهارداشت: در حوادث چرایی و چگونگی شکل‌گیری بحران مهم است.

وی با اشاره به برخی از بحران‌ها در استان گفت: استان فارس از نظر منابع جنگلی و مراتع در کشور رتبه خوبی دارد که این امکان آتش‌سوزی را نیز فراهم می‌کند همچنین تعدادی گسل دارد که استان را زلزله‌خیز کرده است.

رضایی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در بحران و مدیریت آن دخیل هستند، افزود: امکانات موثر برای مدیریت بحران موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل آتش‌سوزی‌ها عوامل طبیعی و به دلیل خشکسالی بوده و بخش زیادی نیز عوامل انسانی بوده است، بیان کرد: آمار عملکردی در اطفای حریق هر سال بیشتر بوده که شیب مثبتی به لحاظ کنترل آتش‌سوزی داشته است.

رضایی با بیان اینکه امسال بارندگی کمتر بوده قطعاً آتش‌سوزی کمتر است، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری امکاناتی برای اطفای حریق برای استان اختصاص داده شد و آمادگی نسبت به سال‌های قبل بیشتر است.

معاون استاندار فارس به بحران آب اشاره و تصریح کرد: امسال دچار خشکسالی عجیبی شدیم و میزان بارندگی 60 درصد کاهش داشته که این موضوع هم در کشاورزی و هم آب شرب تاثیر داشته است.

رضایق با بیان اینکه بیش از 800 روستا در استان دارای تنش آبی هستند، عنوان کرد: برای این منظور بایستی چاه جدید حفر یا اینکه توسط تانکر آبرسانی شود همچنین 80 شهر نیز مستعد تنش هستند.

وی با بیان اینکه برای همه روستاها و شهرها پروژ‌ه‌های آبرسانی پیش‌بینی شده است، گفت: در مرکز استان مشکلی نخواهیم داشت و تابستان بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

رضایی درباره سد درودزن و رهاسازی برای کشاورزی نیز افزود: به دلیل کاهش بارندگی رهاسازی آب برای کشاورزی نداشتیم و آب موجود برای شرب استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان نیز گفت: در هیچ روستا و شهری ساخت و ساز بدون رعایت اصول فنی نخواهیم داشت.

رضایی با اشاره به شروع فصل گرما و مشکل برق عنوان کرد: امسال خاموشی برق در مصارف خانگی نداریم و فقط در صنعت احتمال خاموشی برق داریم و باید ساعت اوج مصرف خود را به خارج از پیک مصرف برق ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار