نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: تقسیم مسئولیت ها نباید قومیتی و گزینشی باشد و یا با اعمال نفوذ برخی بزرگان برای افراد نالایق صورت پذیرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 23 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز خطاب به مدیران و مسئولان افزود: از ابعاد مهم عدالت در جامعه این است که مردم در گزینش ها و شغلها تبعیض را احساس نکنند.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: تقسیم مسئولیت ها نباید قومیتی و گزینشی باشد و یا اگر بزرگانی در کشور، استان و شهر نفوذ دارند نباید برای کسی که حق آن نیست اعمال نفوذ کنند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: اگر با اعمال نفوذ کسی پشت میزی نشست و لایق آن منصب نبود جواب دنیا و روز قیامت را باید کسانی بدهند که اعمال نفوذ کرده‌اند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی که این نوع کارها را می‌کنند باید در پیشگاه مولای متقیان، شرمنده باشند،گفت: اگر تبعیض روا داشته و حق دیگری پایمال شود روز قیامت باید جوابگو باشند زیرا اگر مناصب به شایستگان اختصاص پیدا کند فساد در جامعه کاهش می‌یابد.

اگر علی (ع) نبود، عدالت گم می‌شد

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امیر المومنین علی (ع) این امام را مظهر عدالت دانست و گفت: جهان اگر علی ابن ابیطالب(ع) را نداشت عدالت در زندگی بشریت گم می شد.

امام جمعه شیراز در ادامه بر استفاده از فیض معنوی شب‌های قدر تاکید کرد و اظهار داشت: سرنوشت یکسال در این شب ها مقدر می شود و همه مردم و مسلمانان باید از این شب ها حداکثر بهره معنوی را ببرند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه انتظار است که پیروان آن حضرت هم در مسیر عدالت گام بردارند،گفت: شعار عدالت نباید فراموش شود و عمل به عدالت نباید مورد کم لطفی مسئولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید جویای عدالت باشیم،افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که باید عدالت و معنویت در جامعه پررنگ تر شود، در مساله معنویت یعنی انسان از حقیقت انسانی بهرمند و شکوفایی در آدم پیدا شود و از حد حیوانی به مرتبه عالی انسان و ایمانی ارتقا یابد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: رهبری در بیانیه گام دوم به مساله عدالت بصورت ویژه پرداختند و بیان کردند که باید این امر عملی شود.

گرانفروشی ظلم آشکار است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به مساله گران فروشی اشاره کرد و گفت: گران فروشی ظلم به مردم است و نباید چیزی که بیش از حق است از سوی فروشندگان گرفته شود.

وی اصل کار ائمه جمعه را یادآوری مردم به در پیش بودن روز قیامت دانست و افزود: بزرگان اصناف به جوانترهای این قشر تذکر دهند و با بی انصافی برخورد کنند.

آیت الله دژکام در باب عدالت به سیاست های تامین اجتماعی که اخیرا از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: این سیاست ها در راستای عدالت است و اهل علم باید کمک کنند و راهکاری عملی در این زمنیه تدوین شود.

حضور همگان در راهپیمایی روز قدس

وی در ادامه با اشاره به اهمیت گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که بنام روز جهانی قدس نامگذاری شده است، گفت: به واسطه شیوع کرونا حدود ۲ سال مراسم این روز به شکل مطلوب برگزار نشد.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته، دشمن صهیونیستی، روابط با چند کشور عربی را عادی سازی کرده و با خیانتی که بعضی کشورهای عربی کردند، اکنون مردم فلسطین و جبهه مقاومت به توجه بیشتری نیاز دارند.

امام جمعه شیراز گفت: امسال در کرانه غربی عمده مقاومت ها رخ داد و در تل آویو عملیات‌هایی انجام شده و مردم مظلوم فلسطین برای حق مسلمشان در حال مبارزه هستند و هفته آینده باید همه مردم جهان اسلام با کمال جدیت در صحنه حاضر و دین خود را ادا کنند.

آیت الله دژکام گفت: تعداد زیادی از مردم مظلوم فلسطین در روزهای اخیر دستگیر شدند و همه مردم ایران و استان فارس باید فریادهایمان را در روز قدس پیش رو بر سر استکبار بلند کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار