مدیر جهاد کشاورزی کوار از برداشت گیاه داروئی آلوئه ورا به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع درگلخانه‌ای واقع در منطقه قلعه نو این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 24 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عبدالرسول جوکار گفت:پیش بینی می‌شود از ۸ هزار نشااستفاده شده درمساحت ۲۵۰۰ مترمربع، ۳۰ تن برگ سبز برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کوار گفت: محصول آلوئه ورا قابلیت برداشت سه بار در سال دارد و متوسط عملکرد آن در سال ۱۲۰ تن در هکتار است و با توجه به ارزش دارویی و اقتصادی کشت آن در شهرستان توصیه می‌شود.

جوکار گفت: محل عرضه محصول تولیدی، شهر‌های تهران، شیراز، کرج وخرمشهر می‌باشد، که عمدتاًبه دلیل خواص ضدمیکروبی برای درمان زخم، سوختگی و حساسیت‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: هر بوته آلوئه ورا پس از کاشت می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ پاجوش تولید کند که این پاجوش‌ها نیز یک سال بعد از کاشت می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و ارزش اقتصادی داشته باشند.

مانور نظارت بر فعالیت عرضه کنندگان نهاده‌های کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برگزاری مانور نظارت بر فعالیت عرضه کنندگان نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، کود، سم ونهال در سطح شهرستان خبر داد.

جوکار برگزاری این مانور را در راستای ساماندهی ونظارت بر فعالیت فروشگاه‌های مجاز نهاده‌های کشاورزی و برخورد با توزیع کنندگان نهاده‌ها خارج از شبکه توزیع عنوان کرد.

او گفت: در اجرای این مانور حدود ۱۷ تن کود شیمیایی دپو شده در یک فروشگاه کشف و یک نفر نیز دستگیر شد، همچنین یک کارگاه که اقدام به دپو کود و بصورت غیرمجاز در زمینه تولید کود‌های ریز مغزی فعالیت داشت شناسایی و پرونده مربوطه در دست پیگیری قراردارد.

برچسب ها: برداشت ، آلوئه ورا ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار