سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: توسعه فضاهای ورزشی استان آن چنان که باید مبتنی بر طرح آمایش شکل نگرفته و امروز کلانشهر شیراز به عنوان یکی از فقیرترین شهرستان‌ها در سرانه ورزشی است.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 26 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حیدر صفرپور در نشست خبری خود با خبرنگاران به عملکرد سه ماهه این اداره کل اشاره کرد و اظهارداشت: اداره کل ورزش و جوانان استان با گستره وسیعی که فارس چه از باب جغرافیایی و چه از باب تعداد شهرستان‌ها و نیروی جوان دارد ایجاب می‌کند که نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی اظهار کرد: بنای اول اداره کل به بازگرداندن اعتماد بیش از پیش به اداره ورزش و جوانان استان بود چرا که قابل انکار نیست که این اداره روزهای ناخوشایندی را پشت سر گذاشت که تمام اقدامات و فعالیت‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

صفر پور یادآور شد: این در حالی‌است که حوزه ورزش و جوانان متأسفانه تحت الشعاع پروژه‌های عمرانی قرار گرفته بود و عمده چالش‌ها و آسیب‌ها متوجه این اداره کل از این نقطه بوده است و در نگاهی کلان‌تر، بخشی آسیبی به این مجموعه زده که نباید هیچ جایگاهی در شرح وظایف مربوط به این اداره کل داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: اختصاص بیش از 85 درصد اعتبارات این اداره کل در سال به پروژه‌های عمرانی فضا و محیطی را محدود برای سایر اقدامات مهیا می‌کند و این در حالی است که در جایی که نیاز است در عرصه ورزش با نگاه کلان و توسعه محور، توسعه ورزش همگانی را یک اصل مهم و اولویت‌دار در برنامه‌ها مدنظر داشته باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش ‌و جوانان فارس در ادامه به حوزه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: ورزش بانوان به عنوان محور و نقطه عطفی که می‌تواند هم ضامن سلامتی جامعه باشد و یک موتور محرکی باشد که ترغیب سایر اعضای خانواده را به امر ورزش زمینه لازم را برای کشف و شناسایی استعدادهای لازم در حوزه‌های قهرمانی ما مدنظر است، مهیا کند.

صفر پور ادامه داد: نگاه ویژه به حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی ورزش به عنوان یک رویکرد اصلی مورد تأکید استاندار استان بوده است و به عنوان یک رکن اصلی در اداره کل ورزش دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز شاهد هستیم که کمترین و محدودترین فضاهای ورزشی به حوزه بانوان اختصاص یافته است، افزود: این در حالیست که سهم فارس در حوزه بانوان ورزشکاران سهم قابل توجهی است.

صفرپور با بیان اینکه طی سال‌های گذشته شاهد سنگ‌اندازی‌ها در حوزه ورزش و چالش‌های موجود در این حوزه بودیم و در برخی موارد سرعت برنامه‌های مدنظر در این حوزه با کندی مواجه شده است، گفت: امروز نیز با مقوله‌هایی دست و پاگیری همچون ورود دستگاه‌های نظارتی بر اتفاقاتی که در حوزه ورزش وجود داشته است، مواجه‌ایم اما این فرصت به ورزش و جوانان داده شد تا بتوانیم با شتاب حداقلی برنامه‌های خود را پیش ببرد.

صفر پور در این نشست همچنین به سفر وزیر ورزش و جوانان به استان فارس طی سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای این سفر تکمیل 2 ورزشگاه بزرگ پارس و سردار سلیمانی بود. همچنین ماحصل سفر اول وزیر برآورد هزینه 175 میلیارد تومانی برای تکمیل 2 پروژه بزرگ ورزشی فارس بود که مقرر شد عمده اعتبارات باید از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تامین شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس همچنین به مشکلات مربوط به ورزشگاه پارس اشاره کرد و افزود: در زمان افتتاح این ورزشگاه بیش از 71 مورد از ایراد توسط کارشناسان احصاء شده بود و با پیگیری‌های انجام شده هنوز 51 ایراد باقی مانده است اما با اعتبارات تخصیص یافته روند امید است با وعده‌ای که داده‌اند در هفته دولت بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم.

صفرپور ادامه داد: آن چه که امروز در استان شاهد آن هستیم توسعه فضاهای ورزشی ما آن چنان که باید مبتنی بر طرح آمایش شکل گرفته نیست و امروز کلانشهر شیراز به عنوان یکی از فقیرترین شهرستان‌ها در سرانه ورزشی است و یا شاید بتوان گفت که این کلانشهر حداقل سرانه ورزشی را در کلانشهر داریم که این موضوع نیازمند توجه بیشتر مسئولین در حوزه‌های شهری است.

این مقام مسئول همچنین به موضوع عدم رغبت صنایع در حمایت از تیم‌های ورزشی پرداخت و گفت: همانگونه که همه اطلاع دارند، اداره کل ورزش و جوانان برای صرف اعتبارات دولتی در زمینه ورزش حرفه‌ای منع قانونی دارد. این در حالیست که در سایر نقاط کشور شاهد در حوزه ورزش حمایت بخش خصوصی و صنایع از ورزش هستیم اما حلقه مفقوده در زمینه رشد فعالیت‌های ورزش حرفه‌ای در رشته‌های مختلف، نبود تمایل در صنایع برای ورود به این عرصه است.

صفر پور با اشاره به نقش رسانه‌ها در استان گفت: نقش اصحاب رسانه در این موضوع می‌تواند کمک بسیار بزرگی به رفع موانع و ایجاد رغبت به حمایت صنایع از ورزش باشد.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در پایان این نشست از بازگشت تیم فوتسال ارژن و فوتبال فجر شهید سپاسی به لیگ برتر خبر داد و گفت: با حمایت‌های سردار فرماندهی سپاه، تیم فجر شهید سپاسی بعد از سال‌ها به عرصه رقابت‌های لیگ برتر بازگشت و تاکنون نیز حمایت‌های جدی از آن شده و اکنون نیازمند حمایت‌های بیشتری است.

صفر پور افزود: با اقدامات صورت گرفته در تلاشیم تا برنامه‌ریزی برای احیای تیم فوتبال برق شیراز با حمایت وزارت نیرو و البته تعریف منابع مالی پایدار صورت گیرد.

برچسب ها: ورزش ، سرانه ورزشی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار