جواد واحدی با بیان اینکه در کنار دیگر انواع گردشگری، به گردشگری زیارت در استان فارس توجه بیشتری شود، گفت: این استان در 3 حوزه فعالیت میراث گردشگری و صنایع دستی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 26 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جواد واحدی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به فرمایش رهبری درباره استان فارس اظهارداشت: در این سخن حق مطلب درباره استان فارس ادا شده است و حوزه گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی باید رواج یابد.

وی با بیان اینکه در کنار دیگر انواع گردشگری، به گردشگری زیارت در استان فارس توجه بیشتری شود، گفت: این استان در 3 حوزه فعالیت میراث گردشگری و صنایع دستی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

واحدی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری قابلیت زیادی در استان وجود دارد و سرمایه‌گذاران هم علاقه‌مند هستند، عنوان کرد: در جذب سرمایه‌گذار تمام پتانسیل به کار گرفته شود تا دلسرد نشوند و در بوروکراسی اداری گرفتار نشوند.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه برای پرهیز از بوروکراسی تمام اختیارات در وزارت خانه میراث فرهنگی به استان‌ها تفویض شده است، عنوان کرد:
از زمان اجرای این امر قطار توسعه گردشگری راه افتاده است.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نقطه مغفول دارد و عدم استفاده مناسب از تبلیغات و اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: جاذبه‌ها باید به کل کشور نشان داده شود و اشتغال و مباحث دانش‌بنیان در حوزه فعالیت ما باید متبلور شود‌.

واحدی با اشاره به اینکه برندسازی و تبلیغات را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: در حوزه زیرساختی امسال برای ایجاد زیرساخت و هتل‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته و به استان‌ها ابلاغ شده است و هر میزان وامی که باید در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم بیان کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در زمینه مدیرکل گزینه‌های متعددی داشتیم اما براساس معیارهای موجود و با توجه به مهم‌ترین معیار که پاکدستی و تخصص مدیران است به گزینه کنونی رسیدیم.

موید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه امید است که از این به بعد به جای پرداختن به منازعات شاهد پیشرفت در حوزه میراث فرهنگی باشیم نه در جا زدن؛ گفت: 3‌حوزه فعالیت میراث فرهنگی است که مهم‌ترین آنها حفاظت از میراث با اولویت بافت تاریخی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه این آثار متعلق به همه مردم و جهان است نه میراث فرهنگی یا دیگر دستگاه‌ها افزود: اعتباراتی برای مرمت‌های اضطراری نیاز است و شورای شهر و شهرداری می‌تواند به ما برای حفظ و حراست از بناهای تاریخی و بافت میراثی کمک کنند.

محسن‌نژاد با بیان اینکه انجمن‌های میراث فرهنگی می‌توانند میراث‌بان باشند و همه مردم در این زمینه تکلیف دارند، افزود: اگر این امر محقق شود کمترین آسیب را به آثار شاهد هستیم همچنین در این راه
کمترین آسیب به مردم و معیشت آنها در حفاظت از بافت تاریخی و بناهای میراثی نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های جدید است، گفت: نوروز یک تجربه جدید بود مردم بعد از دو سال کرونا سفرها را آغاز کردند و در شیراز همه ظرفیت‌های اقامتی پر شدند و این جز تلاش همه مجموعه استان میسر نبود.

 

محسن‌نژاد با بیان اینکه برای گردشگری مذهبی کاری نکردیم عنوان کرد: 350 میلیون جمعیت شیعه داریم اما کاری برای جذب این شیعیان برای سفر به شیراز نکردیم.

وی در پایان تصریح کرد: گردشگری رویداد می‌تواند نیروی محرک برای گردشگری فارس باشد و باید جاذبه‌های مکمل ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار