محمد فرخ زاده صبح سه شنبه در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: فارس با بیش از سه هزار اثر ثبتی و بیش از یک هزار و ۵٠٠ امامزاده یکی از بزرگترین میراث داران کشور است و بیش از ٣٠ درصد از ابنیه تاریخی کشور در فارس وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 26 April 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد فرخ زاده صبح سه شنبه در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: فارس با بیش از سه هزار اثر ثبتی و بیش از یک هزار و ۵٠٠ امامزاده یکی از بزرگترین میراث داران کشور است و بیش از ٣٠ درصد از ابنیه تاریخی کشور در فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری برای ابنیه تاریخی فارس نیاز است و نگهداری این آثار در استان فارس کار راحتی برای مجموعه میراث نیست این در حالی است که فارس اولین استان کشور در حوزه پیمایش جاده‌ای است و باید نقش ویژه ای در این بخش ایفا کرد.

فرخ تاکید کرد: حوزه گردشگری و زیارت دو عامل حفظ و نگهداری استان در زمان خشکسالی است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت برای استان فارس درآمد زایی کرد.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: تقویت و حمایت از سرمایه گذاران اولویت معاونت گردشگری استانداری فارس است و تاکنون بیش از ١٠٠ طرح سرمایه گذاری در فارس شناسایی شده و به دنبال برطرف کردن مشکلات موجود در این بخش هستیم.

فرخ زاده متذکر شد: اگر فعالیت انجمن‌های مردم نهاد در قالب ٣٠ گروه در این بخش تعریف شده است بسیار اندک و ناچیز بوده و انجمن‌های مردم نهاد باید ١٠ برابر شوند.

وی خواهان استاندارد سازی و به روز رسانی مجوزات در حوزه‌های میراث، صنایع دستی و گردشگری شد این در حالی است که بروز رسانی اطلاعات موجب ایجاد شفافیت و همچنین افزایش کیفیت خدمت رسانی خواهد شد.

او ادامه داد: فارس از ٣٠ کشور اروپایی بزرگ‌تر بوده و از ١٢ استان کشور نیز بیشتر ابنیه تاریخی دارد از این رو پذیرش مسئولیت در این استان از بسیاری از مناطق کشور سخت‌تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار