عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خاموشی در تابستان سال جاری با توجه به افزایش مصرف برق به تناسب رشد جمعیت ناگزیر است، اظهار کرد: با این وجود امیدواریم با بکارگیری تدابیر مناسب با کمترین خاموشی رو به رو باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 27 April 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حسین حسین زاده به راهکارهای جلوگیری از کمبود برق در تابستان پیش‌رو و در طولانی مدت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تولید، توزیع و انتقال برق توازن برقرار نیست و به دلیل فرسودگی خطوط، اتلاف انرژی در سیستم شبکه توزیع بسیار است البته باوجود برنامه‌های قابل تامل وزیر نیرو در این حوزه، این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری است هرچند مجلس نیز در حال تصویب "طرح مانع‌زدایی از صنعت برق" است که می‌تواند مشکل فوق را تا حد قابل‌توجهی حل کند.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه علاوه‌بر صرفه‌جویی مردم و ادارات با بهینه‌سازی تجهیزات و صنایع برقی و واردات برق از کشورهای همسایه می‌توان قطعی برق را در تابستان به حداقل رساند امــا با ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، ایجاد برق هسته‌ای و استفاده از ظرفیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان در طولانی مدت حدود 15 هزار مگاوات کسری برق را جبران کرد.

وی با بیان اینکه خاموشی در تابستان سال جاری با توجه به افزایش مصرف برق به تناسب رشد جمعیت ناگزیر است، اظهار کرد: با این وجود امیدواریم با بکارگیری تدابیر مناسب با کمترین خاموشی رو به رو باشیم.

به گفته حسین زاده برای رفع مشکل خاموشی و جلوگیری از تکرار آن، لازم است که میزان عرضه و تقاضای برق در شبکه تراز شوند و مجموع تقاضا و مجموع عرضه در یک تعادل قرار گیرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در این زمینه لازم است تا راهکارهایی به کارگرفته شوند که از یک طرف میزان تولید برق را افزایش دهد و ازسوی دیگر حجم تقاضا را بهینه و اختلاف بار مصرفی را در ساعت غیرپیک و پیک به هم نزدیک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار