در حالی که روغن مایع در بازار شیراز به شدت با کمبود روبه‌رو است به گفته عمده‌فروشان شیراز بیش از ۱۰۰۰ تن روغن جامد در انبارهای آنها مانده و خریدار ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 07 May 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که عرضه روغن در فروشگاه‌ها به ویژه سوپرمارکت‌ها کاهش یافته است. این کمبود بیشتر در زمینه روغن مایع خوراکی و سرخ کردنی رخ داده است.

مجید جوانمردی، رئیس اتحادیه بنکداران شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بحث کمبود روغن در بازار، گفت: این کمبود مربوط به روغن مایع است و در انبارهای بنکداران و عمده‌فروشان روغن جامد بیشتر از 1000 تن موجود است اما خریدار ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده مشکل تامین و توزیع روغن مایع برطرف شود و افزود: بنکداران نیز نسبت به کمبود روغن در بازار اعتراض دارند که این موضوع را با مسئولان استان در میان گذاشته‌‌ایم و امید است که این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

شرکت‌ها تولید را آغاز کرده‌اند
صمد رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده روغن شروع به تولید روغن کرده‌اند و روغن در حال تزریق بازار است، اظهار داشت: هنوز قیمت جدید روغن اعلام نشده است و شرکت‌ها با قیمت قبل روغن را عرضه می‌کنند اما با توجه به افزایش جهانی قیمت روغن این موضوع اجتناب‌ناپذیر است و به زودی قیمت جدید روغن از سوی سازمان حمایت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس از لحاظ تامین روغن جامد هیچ مشکل و کمبودی ندارد، عنوان کرد: هر جا که نیاز باشد بنکداران می‌توانند روغن جامد به بازار تزریق کنند و این کمبود پیش آمده مربوط به روغن مایع خوراکی و سرخ‌کردنی است که آن هم روغن خام تخصیص پیدا کرده و شرکت‌ها از امروز شروع به تولید کرده‌اند.

رنجبری با بیان اینکه روغن خام توسط دولت تامین شده و اگر مشکل قیمت جدید روغن نیز حل شود مطمئنا سبب تسهیل و تسریع توزیع روغن در بازار می‌شود، گفت: استان فارس ماهانه به 8500 تن روغن نیاز دارد که از طریق شرکت‌های تولید‌کننده تامین و توزیع می‌شود.

 

آخرین بار قیمت روغن در اردیبهشت سال گذشته افزایش یافته و تولیدکنندگان با توجه به افزایش 100 درصدی قیمت روغن خام در بازار جهانی، منتظر دریافت نرخ جدید هستند به همین منظور برخی از آنها عرضه خود را در بازار کاهش داده‌اند تا محصولات خود را با قیمت جدید به فروش برسانند.

درخواست افزایش قیمت روغن طی روزهای اخیر در سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی بررسی شده و منتظر تصمیم نهایی در ستاد تنظیم بازار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار