دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح جامع صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب، از دیماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۸۰۰ نفر ساماندهی و به مراکز نگهداری هدایت شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 07 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سیدموسی حسینی شنبه ۱۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر و افراد کارتن‌خواب، پس از ابلاغ رئیس جمهور محترم و مصوبه ۱۴۴ ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همچنین دستور ویژه استاندار فارس، از دیماه سال گذشته در این استان اجرایی شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: از ۲۸۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب ساماندهی شده در استان فارس، ۲۶۵۰ نفر مرد و ۱۵۰ نفر زن بودند که به مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون ارجاع شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در ادامه گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر به استان فارس اختصاص‌یافته است.

حسینی در ادامه بر ایجاد اشتغال افراد بهبودیافته تأکید نمود و گفت: نباید فرد بهبودیافته را به حال خود رها کنیم؛ برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول به کار شوند و لازم است در کارگاه‌های تولیدی به‌کارگیری شوند.

او افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر معتاد رها یافته از اعتیاد در بخش‌های خصوصی با بهره گیری از ظرفیت کارآفرینان مشغول به کار شده‌اند که حقوق و بیمه خود را دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: با اقدامات انجام شده، با کاهش ۳۵ درصدی جرائم و سرقت‌های خرد رو به رو بوده‌ایم که ادامه این طرح می‌توانند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته باشد.

حسینی از دست اندرکاران این امر قدردانی کرد و گفت: اگرچه تلاش‌های زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر انجام شده اما این اقدامات کافی نبوده و مسئله هنوز تمام نشده است و باید با تلاش مضاعف در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار