رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه دولت های گذشته چندین بار از سوبسید سخن گفتند اما آن را پرداخت نکردند گفت: امیدواریم دولت آقای رئیسی سوبسیدها را بپردازد و اعتماد مردم را بالا ببرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 09 May 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا پاک‌فطرت به دنبال آزادسازی برخی کالاها و اجرای طرح ملی هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: ایران نیازمند واردات گندم به میزان ۱۰ میلیون تن در سال و همچنین تامین بیش از ۵۰ درصدی نهاده‌های دامی از دو کشور اوکراین و روسیه است که متاسفانه با توجه به جنگی که میان دو کشور برقرار است ممکن است این دو کشور به زودی صادرات خود را قطع کرده و یا قیمت صادرات را به ۲ تا چند برابر افزایش دهند.

وی افزود: از طرفی کشورهای همسایه ایران نیز نیاز به ۲ تا ۳ تنی آرد خود را از کشور ایران تامین می‌کنند به گونه‌ای که هر کیسه آرد را ۵۰ هزار تومان (تقریباً رایگان) می‌خرند و در کشورشان به مبلغ یک میلیون تومان می‌فروشند و با توجه به اینکه قیمت نهاده ها، گندم و نان در کشورهای همسایه تقریباً برابر هستند عاملی جهت قاچاق می شود.

پاک‌فطرت ادامه داد: برای مقابله با قاچاق، مرزهای ایران قابل بسته شدن نیست؛ چرا که هم نیازمند هزینه زیادی است و هم تنش هایی را منجر خواهد شد، بنابراین دولت باید به گونه‌ای درایت کند و به قیمت واقعی برسد.

وی ادامه داد: ارز غیر ترجیحی که گندم، آرد و نهاده‌های دامی را شامل می شود و از طرفی نان و غلات به عنوان قوت غالب مردم ایران است باید با پرداخت به موقع سوبسید مدیریت شود.

پاک‌فطرت ادامه داد: این صورت است که مردم به دولت اعتماد می‌کنند، مصرف واقعی می شود و هزینه ها نیز در همین راستا صرف می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه دولت های گذشته چندین بار از سوبسید سخن گفتند اما آن را پرداخت نکردند گفت: امیدواریم دولت آقای رئیسی سوبسیدها را بپردازد و اعتماد مردم را بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه راه حل دیگر بالابردن درامدها نیز به همان میزان است، گفت: این موضوع امکان پذیر نیست لذا اگر بتوان با درایت قیمت نان را با قیمت کشورهای همسایه یکسان و مشابه کرد و به موفقیت رسید می توان در بحث بنزین هم این نسخه را اجرا کرد و هزینه های حاصل از آن در جاهای دیگر شامل حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و بسیاری از موارد دیگر مصرف کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه دولت قبل به جای رسیدگی به زیرساخت ها به دنبال سیاسی کاری بود گفت: ما باید به فکر آینده کشور باشیم به طور مثال ریزگردها و آلودگی هوایی که امروز شاهد آن هستیم حاصل بی‌تدبیری‌ها و سیاست های دولت قبل است که اگر اینگونه پیش رویم در ۵ تا ۱۰ سال آینده چه جوابی به نسل آتی خواهیم داد.

او در ادامه به ضرورت رونق فرهنگ کار و تلاش نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ کار و تلاش در کشور ما ضعیف شده است و باید بر روی این موضوع فرهنگ سازی کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید در مقابل مردم صادق باشیم، اظهار داشت: ما باید برای رسیدن به یک راه حل درست، از نظر اقتصاددان های ایران و همچنین مرکز پژوهشهای مجلس، نماینده ها و دیگر افراد صاحب نظر بهره ببریم تا بتوانیم به یک راه حل درست رسیده و بهترین ها را برای ملت ایران رقم بزنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار