رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: نکته دیگر این است که دولت در بحث گرانی‌ها خیلی کنترلی روی بازار ندارد، به ویژه روی احتکارها و گرانفروشی‌ها، جرائم هم در این حوزه جوابگو نیست و این‌ها را باید به روز کنند. دولت باید در این زمینه لایحه بیاورد و ما هم منتظر لایحه دولت هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 10 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در رابطه با استیضاح‌های امضاء شده که اعلام وصول نمی‌شوند و شرایط مجلس در بحث پیگیری استیضاح، گفت: من استیضاحی که اعلام وصول شود ندیدم و اکثرا استیضاح‌ها در حد حرف و شعار است، اما به نظر من هنوز برای استیضاح یک مقدار زود است. باید شش ماهه اول امسال را هم صبر کرد و به وزرا فرصت داد و اگر واقعا بعضی از وزرا ضعیف باشند و مدیرانی که انتخاب می‌کنند را ضعیف انتخاب کنند، دیگر توجیهی ندارد و در شش ماهه دوم نماینده با قدرت بیشتری می‌تواند در بحث استیضاح پیش برود.

وی ادامه داد: البته به نظر من اگر کار به اینجا برسد، رئیس‌جمهور محترم خودش هم گفته و هم دارد رصد می‌کند و اجازه نخواهد که کار به این نقطه برسد و خودش وزیر را تغییر خواهد داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین در خصوص گرانی‌های اخیر و لزوم کنترل و نظارت بر بازار، عنوان کرد: من فکر می‌کنم یک مقدار خود دولت در گرانی‌ها مقصر است، به عنوان مثال خودرو دست دولت است و خود خودرو هم یک قیمت پایه برای افزایش اقلام و اجناس دیگر محسوب می‌شود، خب وقتی خود دولت، خودرو را گران می‌کند که نباید بکند، معلوم است اقلام دیگر هم گران می‌شوند.

وی افزود: نکته دیگر این است که دولت در بحث گرانی‌ها خیلی کنترلی روی بازار ندارد، به ویژه روی احتکارها و گرانفروشی‌ها، جرائم هم در این حوزه جوابگو نیست و این‌ها را باید به روز کنند. دولت باید در این زمینه لایحه بیاورد و ما هم منتظر لایحه دولت هستیم.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: در بحث گرانفروشی و احتکار قوانین باید خیلی سختگیرانه باشد و اگر این اتفاق رخ ندهد شاهد آن خواهیم بود که یک کالایی در یک شهر مانند تهران یا شیراز از ۱۰ ریال تا ۲۰ ریال قیمت‌گذاری می‌شود. چرا؟ اگر قیمتش ۱۰ ریال است چرا دو برابر فروخته می‌شود؟ این نشان می دهد که بازار رهاست و فروشنده هم خیلی گستاخ و پررو عمل می‌کند به این علت که جریمه‌ها بازدارنده نیست.

پاک فطرت درخصوص نظارت بر بازار و نقش سازمان تعزیرات، ابراز داشت: به نظرم عملکرد در حوزه نظارت بر بازار خیلی ضعیف است، سازمان تعزیرات در این حوزه هم ضعیف است و هم پشتیبانی نمی‌شود. نیرو و امکانات مناسب و مورد نیاز در اختیار این سازمان نیست.

وی افزود: در این برهه کنونی این سازمان باید بسیار قوی باشد و همه به این نهاد کمک کنند تا بتواند جلوی سوءاستفاده‌ها و گرانی‌ها را بگیرد، اما در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار