حجت الاسلام موسوی خرم به موضوع گرانی های برخی اجناس در این روزها و مشکلات اقتصادی و معیشی در جامعه اشاره کرد و گفت: ما هم تاکید می کنیم که مهار تورم و عدم گرانی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت نخست مسئولان باشد و البته برای تحقق آن هم تدبیر لازم است.حجت الاسلام موسوی خرم بیان کرد:
کد خبر: ۱۰۴۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 10 May 2022

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم شامگاه دوشنبه در آیین جشن هفته لارستان بزرگ بمناسبت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به این خطه اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی ها و رکن های مهم انقلاب اسلامی که یک انقلاب منحصر به فرد در بین همه انقلاب های مرسوم دنیا محسوب می شود، همین مردمی بودن آن است.مردم بودند که از همان زمان آغاز نهضت با شکل گیری هسته های مردمی در مساجد مقدمه لازم برای پیروزی شکوهمندانه انقلاب را فراهم و در جای جای کشور قیام کردند، به خیابان ها و کوچه ها آمدند و خشم و نفرت و انزجار درونی خود را علیه رژیم و حاکمیت شاهنشاهی ابراز داشتند.

وی ادامه داد: مردم پس از پیروزی انقلاب و اوج آن در هشت سال دفاع مقدس و در همه توطئه ها و ترفندها و دسیسه های دشمن جانانه پای انقلاب خود ایستادند.

موسوی خرم گفت: امروزهم با وجود همه توطئه ها و تحریم های ظالمانه دشمن که قرار بود طی ۶ ماه این نظام الهی و اسلامی را با تحمیل فشارهای سهمیگن اقتصادی و با خیال خام خود ساقط کنند اما باز هم مردم صبوری و مقاومت کردند و این توطئه هم به اذعان خود دشمن شکست خورد.

وی اسلامیت را ویژگی بارز و رکن مهم دیگری از ارکان نظام الهی و انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: مردم البته اگر سختی ها و رنج های سخت و فشارهای سنگین را تاکنون عزتمندانه تحمل کرده اند، اگر جان دادند و اگر شهید و رزمنده و هستی اشان را تقدیم این نظام و انقلاب کردند به خاطر ماهیت این نظام یعنی اسلامیت ناب محمدی بوده است.

موسوی خرم یادآور شد: مردم اگر به ندای رهبر و ولی خود در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس لبیک گفتند، فرزندان خود را زیر قرآن به نبرد با دشمن تا دندان مسلح می فرستادند همه به خاطر اسلام بود.

امام جمعه لار اضافه کرد: یکی دیگر از رکن های مهم این انقلاب و نظام اسلامی مساله ولایت فقیه و رهبری است که در حقیقت مکمل آن دو رکن دیگر نظام محسوب می شود. یکی از مهمترین عوامل پیروزی و استمرار و تثبیت این نظام الهی و عاملی که مردم هم تاکنون همه فشارها و سختی ها را تحمل کردند، ولایت فقیه بوده است.

وی به برخی از مشکلات و گرانی های اخیر اشاره کرد و گفت : راهبرد و سیاست اصلی دشمن امروز علیه کیان و اساس جمهوری اسلامی همان زدن هزار زخم است که بارها سران و ایادی استکبار به آن اذعان کرده اند. این نقشه مسلم دشمن است که البته ابزار برنده دشمن برای تحقق این هدف هم رسانه است.

وی تصریح کرد: ما امروز نباید از نقش تاثیرگذار و تعیین کننده رسانه ها غافل شویم و کار رسانه بسیار پیچیده و کارآمد در سیر تحولات جهانی امروز به خوبی نمایان شده است.بی گمان این همه دامن زدن و برجسته کردن موضوع گرانی یک جنس به نام ماکارونی با این همه بلوای رسانه ای درست در راستای سیاست زخم زدن دشمن به جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی خرم به موضوع گرانی های برخی اجناس در این روزها و مشکلات اقتصادی و معیشی در جامعه اشاره کرد و گفت: ما هم تاکید می کنیم که مهار تورم و عدم گرانی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت نخست مسئولان باشد و البته برای تحقق آن هم تدبیر لازم است.حجت الاسلام موسوی خرم بیان کرد:

پیروی از ولایت فقیه باید در سیره عملی مسئولان متجلی شود

معاون امور زائران و گردشگری فارس نیز با اشاره به سفر پر برکت رهبر فرزانه انقلاب به استان فارس و لارستان بزرگ در اردیبهشت سال ۸۷ و برگزاری برنامه های متنوع و مختلف برای نکوداشت آن سفر تاریخی ، گفت: باید به همان میزان به محتوا و ماهیت سخنان و انتظارات رهبری نیز توجه شود و این مهم را هم در سیره و رفتار عملی خود به منصه ظهور برسانیم.

محمد فرخ زاده تصریح کرد: یکی از موارد مورد تاکید و دغدغه جدی رهبر فرزانه انقلاب توجه به پیاده سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده است که ۵۰ محور مهم را برای این موضوع در سفر به استان خراسان شمالی و عملیاتی کردن آن مطرح کردند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موراد مورد تاکید و دغدغه رهبری به ویژه در سفر به استان فارس و لارستان بزرگ مساله وحدت و حفظ انسجام و یکپارچگی ملت با وجود ترکیب های مختلف جمعیتی و زبانی و مذهبی بوده است.

فرخ زاده یادآور شد: یکی از موضوعات مهم ومورد تاکید مقام معظم رهبری همچنین مساله معیشت و اشتغال و کارآفرینی مهارت آموزی در کنار توجه به حوزه های دیگر است که نباید این امر به خصوص در این برهه زمانی مورد غفلت قرار گیرد.

فرخ زاده به وجود خیرین و نیک اندیشان در خطه لارستان بزرگ و شهرهای جنوبی فارس اشاره کرد و گفت: امروز در این منطقه بیش از ۲۰۰ مسجد و حسینیه ساخته شده اگرچه می توان در طول روز سه بار به این مساجد بیایم و نمازهای یومیه خود را ظرف چند دقیقه به جا بیاوریم اما در مابقی ساعت روز استفاده چندانی از ان نمی بریم؛ او این کار را خواب سرمایه تعبیر کرد.

وی به برخی ظرفیت های متنوع استان فارس به ویژه در حوزه گردشگری و موقعیت منحصر به فرد آن در این حوزه اشاره کرد و گفت: این استان هم اینک سه هزار اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی دارد.

او ادامه داد: استان فارس همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ امام زاده واجب تکریم و بالای ۵۰۰ جاذبه توریستی و گردشگری دارد و با حدود پنج میلیون نفر جمعیت در یک گستره عظیم جغرافیایی امروزه به عنوان بزرگترین میراث دار کشور در همه عرصه و صحنه های مختلف نقش آفرینی می کند.

موضوع مورد تاکید رهبری همواره حفظ وحدت است

شیخ صالح انصاری مدیر مدارس دینی و امام جمعه موقت اوز هم گفت: وظیفه و رسالت اصلی همه ما به خصوص افراد تریبون دار و رسانه ها این است که از میراث گرانقدری که گذشتگان و بزرگان در خطه جنوب فارس به ارمغان آورده اند یعنی حفظ انجسام و وحدت پاسداری و حفاظت کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه که بیش از همه در ماهیت و محتوای سخنان مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به لارستان بزرگ و جنوب فارس برجسته بود و روی آن تاکید داشته ایم همین موضوع وحدت بوده است.

وی تصریح کرد: ما امروز یک میراثی به عنوان صله رحم لارستان بزرگ در وجود خودمان نهادینه کرده ایم که باید با ظرافت و هوشیاری از آن پاسداری کنیم.

شیخ انصای گفت: ما زبانمان، فرهنگ و دین و آیینمان یکی است و اشتراکات فراوانی داریم و هر کس که بخواهد در قطع کردن این صله رحم و وحدت و انسجام در منطقه اقدامی انجام دهد و جفایی از او سر بزند مورد نفرین پروردگار و رسول خدا با توجه به آیات قرآنی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، همزمان با روز و هفته لارستان بزرگ بمناسبت سالروز ورود و سفرتاریخی مقام معظم رهبری به لارستان و جنوب فارس برنامه های متنوع در حوزه ها و بخش های مختلف ورزشی، هنری، دینی، فرهنگی، هنری با محوریت و همکاری همه شهرستان ها و مردم و مسئولان مناطق برگزار و یا در حال برگزاری است.

برگزاری جشنواره ورزش های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه دستاوردها و صنایع دستی روستاها و بخش های مختلف شهرستان های جنوبی فارس در شهر لار، برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی از جمله مسابقات کشتی نونهالان استان فارس، رونمایی از کتاب ها و برخی آثار نویسندگان و نخبگان هه شهرستان ها، برگزاری رژه باشکوه موتوری و خودرویی بمناسبت سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری به شهر لار، دیدار با بیت مکرم حضرت آیت الله آیت الهی نماینده فقید ولی فقیه و نماد وحدت و انسجام در جنوب فارس، گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا در هه شهرستان ها و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ویژه نکوداشت آن سفر تاریخی و پربار در شهرها و بخش های مختلف از جمله برنامه های ویژه روز لارستان بزرگ بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار