مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از میزان یک میلیون و ۶۰۹ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده در استان خبر داد و گفت: ۴۷ میلیارد ریال پرونده قاچاق سوخت به تعزیرات ارسال شده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ 10 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اسداله طاهری در نشست خبری مدیران پاسخگو از فعالیت ۳۰۴ جایگاه پمپ بنزین، ۱۳۰ جایگاه سی ان جی و ۴ مرکز سوختگیری هوایی در سطح استان (شهرستان‌های شیراز، جهرم، لار و لامرد) سخن گفت و افزود: در بحث توزیع نفت سفید بر اساس طرح توزیع کالابرگی که از قبل تدوین‌شده بود بیش از ۸۳۰ فروشنده روستایی کار توزیع نفت سفید را انجام می‌دهند.

او گفت: استان فارس در حال حاضر به دلیل خط لوله و نداشتن عدم ذخیره کافی تنها زیر ۴۰ درصد سوخت فارس از پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و مابقی از انبار‌های استان یزد، اصفهان و بندرعباس تامین و توسط تانکر‌ها حمل و به استان منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: ۴۰ جایگاه سوخت در سطح شهرستان‌های استان در دست احداث است که از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بنزین در استان مصرف شده که رشد ۱۷ درصدی مصرف بنزین را نشان می‌دهد.

به گفته طاهری، در ۲ ماهه امسال دربخش سی ان جی که یکی از سوخت‌های پاک به شمار می‌رود ۵۴۸ میلیون مترمکعب مصرف داشته‌ایم که رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش مسافرت رشد بنزین ۳۰ درصد افزایش داشت که همین فراورده نفتی در تعطیلات عید فطر نیز بیش از ۳۶ درصد مصرف داشت.

به گفته او، ۵۷ درصد از مصرف فرآورده‌ها در بخش حمل و نقل، ۱۴ درصد در بخش کشاورزی، ۲۱ درصد در بخش نیروگاه‌های برق و ۶ درصد صنایع است.

طاهری همچنین گفت: به منظور رعایت حقوق مصرف کننده و سوخت رسانی مطلوب‌تر به مردم ۸ هزار بازدید از تلمبه‌ها و نازل‌های جایگاه‌های سوخت استان انجام شده است.

او در ادامه از میزان یک میلیون و ۶۰۹ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده که بیش از ۹۰ درصد آن گازوئیل و مابقی نفت بوده است خبر داد و گفت: ۴۷ میلیارد ریال پرونده قاچاق سوخت به تعزیرات ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از هزینه ۷۰ میلیارد تومان کرایه حمل به صورت ماهانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اکنون حمل سوخت به وسیله تانکر انجام می‌شود و رفت و آمد تانکر باعث آسیب و تخریب سطح جاده ها، تلفات جاده‌ای و هزینه زیادی می‌شود خط لوله ظرفیت فرآورده‌های نفتی از دو دهه پیش انجام و در دولت جدید خط انتقال پیگیری شد.

طاهری به اشاره به اینکه سالانه ۸۰ میلیون لیتر مصرف سوخت تانکر‌هاست، گفت: بین وزارت نفت، بانک تجارت و شرکت مهندسی ساختمان توافق نامه‌ای امضا شد برای خط انتقال از بندرعباس که یک انشعاب در فسا و یک انشعاب در پالایشگاه شیراز که به ظرفیت انبار اضافه می‌شود.

به گفته طاهری، ۳ تا ۴ سال این پروژه طول می‌کشد و مطالعات باید از دو طرف انجام شود و امیدواریم که با جدیتی که وجود دارد ظرف همین مدت به بهره برداری برسد و آرزوی دیرینه مردم محقق شود.

برچسب ها: کشف ، سوخت قاچاق ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار