عزیزی گفت: چیزی به نام حذف ارز ترجیحی وجود ندارد،بلکه طرحی ارائه شده به نام «هدفمند سازی توزیع عادلانه یارانه ها»که قطعا به نفع مردم خواهد بود، چون اگر قرار باشد مجدد یارانه ها را به تعدادی از سلاطین وارد کننده و سودجویان اقتصادی پرداخت کنند، مسلما این امری غیر منطقی و ناعادلانه می باشد، پس با این روش یارانه به افرادی تعلق میگیرد که واقعا مستحق آن هستند، فلذا این روش راهکار مناسب تری در راستای حمایت از قشر متوسط و ضعیف جامعه است.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 11 May 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار این رسانه پیرامون حرف و حدیث های گرانی نان و برخی اقلام اساسی و همچنین حذف ارز ترجیحی، عنوان کرد:وقتی دولت هنوز طرح را اجرا نکرده پس صحبت در مورد گرانی معنا ندارد و در کل قرار نیست گرانی قابل توجهی را شاهد باشیم، اما باید به این نکته نیز توجه شود که مسئولینی که دست اندرکار رسیدگی به اینگونه امور هستند با تصمیمات خود موجب آزار و نگرانی مردم نشوند.

وی در ادامه تصریح کرد:مقرر شده اجرای طرح ساماندهی یارانه ها بر اساس یک برنامه زمان‌بندی صورت گیرد پس دلیلی برای گرانی وجود ندارد.

عزیزی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس تصمیم گیری در خصوص حذف ارز ترجیحی را به دولت واگذار کرده؟ افزود: چیزی به نام حذف ارز ترجیحی وجود ندارد،بلکه طرحی ارائه شده به نام «هدفمند سازی توزیع عادلانه یارانه ها»که قطعا به نفع مردم خواهد بود، چون اگر قرار باشد مجدد یارانه ها را به تعدادی از سلاطین وارد کننده و سودجویان اقتصادی پرداخت کنند، مسلما این امری غیر منطقی و ناعادلانه می باشد، پس با این روش یارانه به افرادی تعلق میگیرد که واقعا مستحق آن هستند، فلذا این روش راهکار مناسب تری در راستای حمایت از قشر متوسط و ضعیف جامعه است.

رئیس فراکسیون جنوب کشور در ادامه در پاسخ به سوال دیگر شیرازه در خصوص گرانی آرد و اما و اگر های نحوه توزیع نان بین مردم اظهار کرد: اصلا قرار نیست چنین اتفاقی بیافتد بلکه مقرر شده یارانه آرد و دارو تغییری نداشته باشد به همین خاطر یارانه دو ماه خانوارها با افزایش چشمگیر، به حساب آنها واریز شده تا گامی در راستای هدفمند سازی یارانه ها باشد.

کالابرگ و نحوه توزیع آن از دیگر مواردی می باشد که مورد ابهام تمام اقشار جامعه است در این خصوص عزیزی تصریح کرد:اصلا چیزی به نام کالابرگ، کوپن یا برگ خرید کالا که مثل گذشته باشد نداریم، بلکه آنچه ارائه میشود، کارت خرید الکترونیکی حسابهایی است که یارانه به آنها واریز شده و قابل برداشت توسط افراد می باشد.

نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اشاره ای هم به شایعات موجود در فضای مجازی و فضاسازی شبکه های معاند در راستای گرانی های احتمالی و کمبود اقلام در بازار کرد و گفت: مردم ما باید آنقدر هوشیار باشند که تحت تاثیر گفته ها و شایع سازی های دشمنان قرار نگیرند و هوشمندانه با مسائل برخورد کنند؛ پذیرفتن هر حرفی از هر کسی کار چندان منطقی و معقولی نیست.

به عقیده این نماینده مجلس مقایسه دولت گذشته با دولت سیزدهم نیز قیاس باطل و اشتباهی است چون اگر ارز 4200 و منابع ارزی در دوره قبل اینگونه هدر داده نمی شد و این ارز فقط به تعدادی فرصت طلب اختصاص نمی یافت اکنون با این همه مشکل مواجه نبودیم.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه قبلا ارز 4 هزار و 200 تومانی را بابت کالاهای اساسی دادیم اما همچنان این گرانی ادامه پیدا کرد، گفت: در واقع توزیع یارانه ها به شکلی که فقط در اختیار اندکی از افراد قرار میگرفت به دور از عدالت بوده لذا این طرح موجب توزیع عادلان بین آحاد مردم می باشد، همچنین بی شکی شیوه ای که جهت توزیع ارز دولتی در گذشته انجام شد به شدت فسادزا بود به همین خاطر دولت سیزدهم باید تلاش کند جلو هر فسادی را بگیرد و تنها راهکار جلوگیری از فسادهای موجود، هدفمند سازی یارانه ها می باشد که اکنون توسط دولت کلید خورده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه قبلا تعدادی وارد کننده، به اسم واردات، ارز دولتی را دریافت میکردند، اما هیچ کالای اساسی وارد نمی شد، اظهار کرد: این امر موجب گرانی های بی حد و حساب شده و مردم باید با تورم سرسام آور زندگی می کردند البته دولت می توانست با اجرای درست طرح و اقناع سازی افکارعمومی از بسیار مشکلات حاصل جلوگیری کند، همانند اقدامی که آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان دو شب پیش در گفتگوی تلویزیونی با مردم انجام داده و در خصوص یارنه ها، دارو، نان و ...سخن گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار