سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در استان فارس اعلام کرد که سرمای بهاره، منجر به وارد شدن خسارتی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به باغداران این شهرستان شده است.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 15 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: غلامعباس زارعی‌ فر گفت: بر اثر سرمای بهاره، ۴۰ درصد از ۱۲۸۰ هکتار باغ در شهرستان ارسنجان را با دچار مشکل و با خساراتی مواجه کرده است.

زارعی‌فرد گفت: وسعت باغ‌های این شهرستان ۱۸۰۰هکتار بوده و عمده محصول این باغ‌ها انارست که بیش از ۱۲۸۰ هکتار از این باغ‌ها با خسارت‌هایی مواجه شده است.

او حجم ریالی خسارت وارده به باغ‌های ارسنجان را حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سرمازدگی قریب به ۱۰ هکتار از باغ‌های گل محمدی را از حیث انتفاع غیرقابل برداشت کرده است.

وی با بیان اینکه سرمازدگی در چند سال گذشته خسارت‌های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی ارسنجان تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد: علیرغم اطلاع رسانی و اقدامات ترویجی، تا کنون تنها ۱۵ درصد از باغ‌ها و ۲۰ درصد مزارع شتوی این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گفته زارعی‌فر، کارشناسان بیمه در حال بازدید از واحدهای خسارت دیده تحت پوشش هستند تا پس از تعیین خسارت، پرداخت غرامت آغاز شود.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ارسنجان همچنین گفت: سرمازدگی هفته‌های گذشته خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به ۱۲۰۰هکتار از مزارع ارسنجان نیز وارد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار