معاون سیاسی استاندار فارس، با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم و بی ثبات نشان دادن شرایط کشور افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد هزینه برای نظام بوده و هست و شرایط امروز را هم می توان با کمک نخبگان جامعه مدیریت کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ 15 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل محبی پور در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کوار افزود: امروز کشورمان ناشی از مسائل مختلف جهانی و منطقه‌ای و تغییر رویکرد مدیریت کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و با توجه به پیش بینی حرکت جهان به سمت شرایط سخت، کشورها به سمت حفظ سرمایه‌های اقتصادی خودشان به ویژه در بحث امنیت غذایی و جذب ظرفیت‌های غذایی دیگر کشورها هستند.
وی ادامه داد: بنابراین در چنین شرایطی دولت‌ها باید در رفتار خود تجدید نظر کنند و بر همین اساس، دولت سیزدهم و نظام اقتصادی کشور در جهت کمک به مردم وارد فضای پرداخت یارانه به شهروندان شد، یارانه ای که به شکل غیر مستقیم و با اختصاص به تولید کنندگان به مردم داده می‌شد.
او اظهار داشت: قطعا تداوم روند گذشته پرداخت یارانه ها که عمده آن نصیب دلالان می شد اقتصاد کشور را دچار آسیب می کرد.
معاون سیاسی استانداری فارس گفت: آردی را که ما به نانوایی ها می‌دهیم ارزان تر از گندمی است که از کشاورزان خریداری می‌شود و قیمت همین آرد ۲۲ برابر ارزان تر از قیمت کشورهای منطقه است و نتیجه این تفاوت قیمت چیزی جز رشد و گسترش قاچاق نیست.
محبی پور افزود: بخشی از اتفاقاتی که طی سال های گذشته در اقتصاد کشور رقم خورد مربوط به واقعیت های فشار دشمن بود چرا که نقاط ضعف ما را شناسایی کرده بودند.
وی ادامه داد: زمانی که مقامات سابق کشور ما پشت تریبون‌های رسمی به همه جهان اعلام کردند ما محتاج یک لیوان آب هستیم، دشمن دست ما را خواند و فهمید باید از چه ناحیه ای به کشور فشار وارد کند و در نتیجه توطئه دشمن پیچیده تر شد.
او افزود: مسئولان وقت کشور زمانی که سیاست های داخلی را پیگیری کردند مکررا با اعلام بن بست در اقدامات اعلام کردند که ما راهی جز تبعیت نداریم اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم دیدیم که سد ورود واکسن به کشور شکسته شد که در این کار اراده نقش داشت.
معاون سیاسی استانداری فارس گفت: امروز در کشور و استان فارس هیچ شهر نارنجی کرونا نداریم و اکثر شهرستان ها آبی و زرد هستند در حالی که بسیاری از کشورهای مدعی داشتن بهداشت و واکسن در شرایط خوبی قرار ندارند.
محبی پور افزود: نمونه دیگر اینکه می‌گفتند راه فروش نفت بسته است، طبیعی است وقتی جامعه ای خود را ضعیف نشان دهد با او اینگونه برخورد می‌شود اما در دولت سیزدهم ما خودمان را قوی نشان دادیم و دیگران هم سر تسلیم فرود آوردند.
او افزود: ما اجازه نداریم با داشتن این همه توان و ظرفیت ناامید شویم، کشور ما کشور امام زمان است و باید با حفظ اتحاد و وحدت و همکاری در جهت رشد و بالندگی گام برداریم.
وی گفت: امروز شرایط و وضعیت بازار استان با ثبات است و با توجه به پای کار بودن همه مجموعه ها و همکاری مردم شرایط بسیار خوبی حاکم است.
معاون سیاسی استاندار فارس، با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم و بی ثبات نشان دادن شرایط کشور افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد هزینه برای نظام بوده و هست و شرایط امروز را هم می توان با کمک نخبگان جامعه مدیریت کرد.
محبی پور، با اشاره بازدید میدانی و حضور رئیس جمهوری در بازار و گفت و گوی رو در رو با مردم ادامه داد: استاندار فارس نیز با حضور در فروشگاه های مختلف عرضه کالا و گفت و گو با مردم از نزدیک در جریان مسائل و موارد مطرح شده از سوی آنها قرار گرفت و انتظار است سایر مدیران و مسئولان استان نیز در بین مردم حاضر شوند و حرف های آنها را بشنوند.
در این آیین سعید خانی مظفری به عنوان فرماندار شهرستان کوار معرفی و زحمات بهنام ناهید سرپرست این فرمانداری تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار