مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم، در این شهرستان از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواسط خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 16 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی گفت: از مجموع ۳۷ هزار ۵۰۰ هکتار ازاراضی زیر کشت گندم در این شهرستان، ۷۵۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی پیش بینی می‌شود تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته به شدت کاهش داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای بهمن ماه پارسال هیچ بارش موثری در کازرون نداشتیم و با شرایط خشکسالی مواجه هستیم و ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم و ۱۵۰۰ هکتار از مزارع آبی تحت شرب رودخانه این شهرستان به سبب کاهش بارش باران از بین رفته و فاقد تولید است.

رشیدی متوسط عملکرد گندم دیم و آبی در مزارع شهرستان کازرون را به ترتیب ۳۰۰ کیلوگرم و ۳۸۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید و بیش از ۲۰ هزار تن از این میزان توسط مراکز خرید از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

او گفت: برداشت گندم در کازرون به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد و اکنون با ۱۰۰ دستگاه کمباین در حال انجام است و با نزدیک شدن به زمان اوج برداشت گندم در این شهرستان تعداد کمباین‌ها به ۱۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ارقام گندم کشت شده در این شهرستان سیروان، طلایی، چمران ۲، برات، تیرگان، (ارقام آبی) و دهدشت، کوهدشت، کریم، قابوس و ساورز (ارقام دیم) است.

برچسب ها: برداشت گندم ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار