پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شود .
کد خبر: ۱۰۴۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ 18 May 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهرام زارع معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس گفت:خرید تضمینی گندم از کشاورزانِ استان در ۱۳۴ مرکز از ۱۷ فروردین آغاز شده است و تا آخر مرداد ادامه دارد.

او با بیان این که هم اکنون مراکز خرید در شهرستان‌های جنوبی استان فعال هستند، افزود: قیمت خرید تضمینی به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

زارع با بیان این که مطالبات کشاورزان تا ۱۲ اردیبهشت پرداخت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس گفت: برداشت گندم از ۱۶ فروردین، از شهرستان مُهر در جنوب استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه شهریورماه در شهرستان‌های شمالی فارس ادامه داشته باشد.

مهدی صادقی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس هم گفت: در سال زارعی ۴۰۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم در ۲ نوع آبی و دیم اختصاص یافت که ۲۶۰ هزار و ۶۹۸ هکتار آن مربوط به کشت آبی ور ۱۴۵ هزار هکتار نیز کشت گندم دیم بود.

او افزود: برداشت گندم در زمان حاضر در شهرستان‌های لار، لامرد، مهر، خنج، گراش و فراشبند با ۱۷۴ دستگاه کمباین در حال انجام است.

برچسب ها: خرید ، گندم ، کشاورزان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار