استاندار فارس با بیان اینکه بناست که قصر ابونصر تبدیل به ایران کوچک شود و همین امروز نیز از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم، گفت: در این محدوده مینیاتوری از ایران و جاذبه‌های دیگر استان‌ها به مساحت 50 هکتار اولیه تهیه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 18 May 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز با بیان اینکه آبادانی‌ها به دست مردم است و دولت‌ها نقش تسهیل‌گری دارند، اظهارداشت: برای حمایت از سرمایه‌گذاری تک تک پرونده‌ها را در کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری به صورت شخصاً بررسی می‌کنم.

وی با بیان اینکه 81 درصد از مصوبات کارگروه اجرایی شده است، گفت: هر 3 ماه دوباره مواردی که منجر به نتیجه نشده بررسی می‌شود و پنجره واحد سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است‌.

استاندار فارس با بیان اینکه در دفتر استانداری فردی را برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران قرار دادم، افزود: ظرف 24 ساعت با سرمایه‌گذاران دیدار و برای حل مشکل ورود می‌کنم و دستگاه قضایی نیز همکاری خوبی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران داشته است.

ایمانیه با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاران جدی هستیم، عنوان کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران تسهیلات تبصره 18 و 16 افزایش پیدا کرده و بانک‌ها نیز حاضر شدند که از سپرده‌های خود تسهیلات با سود کم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیراز برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: شیراز بیشترین زیارتگاه را دارد، سرمایه‌گذاری در این زمینه سودآور است و آمادگی داریم که برای احداث زائرسرا و پروازها کمک کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه در گردشگری سلامت شیراز سرآمد است، گفت: بیماران زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به شیراز مراجعه می‌کنند همچنین شهر سلامت برای اولین بار در کشور در شیراز مطرح شد و هزار هکتار زمین و زیرساخت‌‌ها برای سرمایه‌گذاری آماده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر سلامت شیراز پروژه بزرگی برای سرمایه‌گذاری است و فقط باید به صورت جمع‌بندی شده پیگیری کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه پروژه سعدی و حافظیه و گسترش آن از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: در دیدار با وزیر میراث فرهنگی آب رکنی که حافظ در اشعارش به آن اشاره کرده با همکاری شهرداری احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه بناست که قصر ابونصر تبدیل به ایران کوچک شود و همین امروز نیز از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم، گفت: در این محدوده مینیاتوری از ایران و جاذبه‌های دیگر استان‌ها به مساحت 50 هکتار اولیه تهیه می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه صنایع پاک و غیرآلوده‌کننده محیط زیست نیز مورد حمایت جدی است، افزود: صادرات محصولات کشاورزی از استان فارس زیاد است و در این راستا پایانه صادراتی نیاز است.

وی افزود: استفاده از پساب فاضلاب شیراز اقتصادی است و کمک می‌کند که آب صنایع تامین شود و در این زمینه نیز از سرمایه‌گذاران استقبال می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه از نیروگاه‌های خورشیدی را حمایت می‌کنیم، افزود: نیروگاه کوچکی در حرم شاهچراغ ایجاد شده که شهرک صنعتی نیز اعلام آمادگی کرده برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها که وزارت نیرو نیز برای خرید برق قول داده است.

 



ایمانیه با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در جذب دانشجوی خارجی با توجه به دانشگاه‌های شیراز وجود دارد، گفت: امسال سال دانش‌بنیان شدن فعالیت‌های اقتصادی است و از پروژ‌ه‌ها و سرمایه‌گذاری که منجر به رونق دانش‌بنیان شود، حمایت می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: صنایع دستی استان فارس و شیراز نیز از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است و دولت هم حمایت می‌کند تا شیراز به جایگاه شایسته‌تری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار