کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: سیاره عطارد شنبه _سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ ساعت ۲۳:۴۲ از نزدیکی خورشید در آسمان عبور می‌کند و بین خورشید و زمین قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 21 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا:فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: سیاره عطارد شنبه _سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ ساعت ۲۳:۴۲ از نزدیکی خورشید در آسمان عبور می‌کند و بین خورشید و زمین قرار می‌گیرد؛ هر بار گردش این سیاره به دور خورشید ۱۱۶ روز طول می‌کشد. در وضعیت مقارنه، پایان ظهور تیر در آسمان عصر و انتقال آن به آسمان صبحگاهی در چند هفته آینده است.

وی افزود: مقارنه داخلی وضعیتی است که سیاره بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد. سیارات داخلی (عطارد و زهره) چون در مدار زمین به دور خورشید قرار دارند از دید ناظر زمینی نسبت به خورشید در سمت چپ یا راست جابه‌جا می‌شوند و گاهی اوقات در افق شامگاهی و گاهی در افق صبحگاهی دیده می‌شوند؛ به همین علت این اجرام را ستاره شامگاهی و ستاره صبحگاهی می‌نامند. در نزدیک‌ترین جدایی زاویه‌ای، زهره در فاصله یک درجه و ۱۴ دقیقه قوسی خورشید ظاهر می‌شود که البته در تابش خورشید محو می‌شود و برای مدتی غیر قابل رصد است.

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: امشب سیاره تیر از فاصله ۰.۵۵ AU از زمین حرکت می‌کند و در بزرگترین قطر زاویه‌ای خود یعنی ۱۲.۲ ثانیه قوسی ظاهر می‌شود در حالی که شبیه ماه نو کاملاً تاریک است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار