نماینده مردم جهرم در مجلس، گفت: مبلغی که امروز تحت عنوان یارانه به مردم داده می شود، نباید سال ها همین رقم باقی بماند، بلکه لازم است با شرایط تورم این عدد نیز افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 21 May 2022

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از سوی دولت، گفت: دولت با جراحی بزرگ اقتصادی خود، به دنبال رفع بستر فسادزا و حمایت از اقشار مختلف مردم است که البته در شروع کار طبیعی است که نواقصی وجود داشته باشد و باعث اعتراض مردم شود اما در کل، اقدامی است که به نفع کشور و نظام است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته باید به این نکته توجه کرد که در نحوه اجرا باید دقت و نظارت همسو با یکدیگر باشند، به نظر می رسد تا حدی وزارت رفاه، در حوزه اجرا به خوبی عمل نکرده، چراکه قرار بر آن است تا ۹۰ درصد افراد جامعه از یارانه ای که دولت برای آنها در نظر گرفته استفاده کنند، اما درحال حاضر این درصد بسیار پایین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: از سویی دیگر در سامانه وزارت رفاه، یکسری اطلاعات از افراد بوده که به روز رسانی نشده است؛ به عنوان مثال اگر فردی در ده سال گذشته از تمکن مالی خوبی برخوردار بوده است اما به هر دلیلی امروزه شرایط اقتصادی قبل را ندارد، این وضعیت جدید در سامانه وزارت رفاه به روز نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این میان مجلس نیز به دنبال آن است تا اطلاعات مردم به روزرسانی شود، بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند شرایط خود را ثبت کرده و بعد از راستی آزمایی، به آنها نیز یارانه تعلق گیرد؛ چراکه به جز دهک دهم، مابقی دهک ها باید مشمول دریافت یارانه شوند.

رضایی کوچی تاکید کرد: اینکه درآمد فرزندان مشمول محاسبه وضعیت اقتصادی سرپرست خانواده شود نیز از دیگر ایرادات پرداخت یارانه به مردم است، که این نواقص باید هرچه سریعتر از سوی دولت برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: از سویی دیگر مجلس معتقد است این مبلغی که امروز تحت عنوان یارانه به مردم داده می شود، نباید سال ها همین رقم باقی بماند و مانند ۴۵ هزار تومان یارانه قبل باشد؛ بلکه لازم است با شرایط تورم این عدد نیز افزایش یابد. به عنوان مثال اگر تورم سال آینده ۲۵ درصد اعلام شد، باید این تورم روی پرداختی یارانه به مردم لحاظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار