کشاورزان فارس نیاز گندم استان را تامین می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 24 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مدیرکل غله استان فارس گفت: خرید قراردادی گندم از کشاورزان استان از اواسط فروردین ماه هم زمان با برداشت این محصول آغاز شده است و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

جمالی گفت: برداشت گندم هم اکنون به شهرستان‌های میانوند استان رسیده است که بر اساس مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریده می‌شود.

او گفت: بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در ابتدای برداشت محصول بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت و در زمان اوج برداشت این محصول در استان به دلیل افزایش حجم خرید، حداکثر تا دو هفته بعد از تحویل گندم پرداخت می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته سرعت پرداخت گندم بها افزایش چشم گیر داشته است.

مدیرکل غله فارس گفت: بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریده شده است که پیش بینی شده است تا پایان فصل برداشت گندم، ۵۰۰ هزار تن گندم از این کشاورزان خریده شود.

جمالی گفت: ۱۳۴ مرکز خرید گندم در استان فعال است که گندم خریداری شده را برای ذخیره کردن، به هفده سیلوی دایم در استان فارس منتقل می‌کنند.

او، نیاز گندم استان فارس را ۵۰۰ هزارتن بیان کرد و گفت: با توجه به تولید گندم باکیفیت در جنوب و مرکز استان، نیاز گندم فارسی‌ها توسط گندم خریداری شده از کشاورزان استان تامین می‌شود.

برداشت گندم در استان فارس تا پایان تیرماه ادامه دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار