مریم احمدی بانوی کشتی گیر اهل مرودشت استان فارس در مسابقات کشتی آلیش بانوان آسیا که در قرقیزستان برگزار شد به مدال نقره وزن ۷۵ کیلو گرم را بر گردن آویخت.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 24 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار گفت: احمدی با درخشش در این پیکارها توانست نشان ارزشمند نقره آسیا را برای فارس و کشورمان به ارمغان بیاورد.

فریبا خالدی افزود: این کشتی گیر مرودشتی در رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف کشتی گیرانی از کشور های مغولستان، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان رفت، در حالی که شایستگی کسب نشان طلا را داشت اما با بدشانسی به نشان نقره بسنده کرد، با این حال این مدال خوشرنگ هم ارزش های زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران در رقابت های آلیش قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمان آسیا شد.

همچنین در رده بندی تیمی، ایران با ۱۳۰ امتیاز قهرمان شد و تیم های قرقیزستان و ازبکستان به ترتیب با ۱۲۵ و ۷۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

این رقابت ها سه‌شنبه در کشور قرقیزستان پایان یافت.


کشتی آلیش چیست؟

کشتی آلیش که به آن کشتی با شال هم گفته می‌شود از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان برگزار می‌شده است و در ایران هم در مناطقی از جمله استان‌های خراسان، گلستان و مازندران سابقه دارد.

فعالیت‌های بین‌المللی این رشته ورزشی از سال ۱۹۹۰ آغاز شده است و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحدالشکل در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

هم اینک ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی در این رشته هستند و ۵۸ کشور جهان هم به صورت غیر رسمی در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

برچسب ها: کشتی ، آلیش ، قرقیزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار