رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز با مشکلاتی مواجه است که از جمله آن به فرسودگی تجهیزات ازمایشگاهی، مشکلات ساختمانی و مشکلات حوزه رفاهی می‌توان اشاره کرد این در حالی است که شاهد خروج نخبگان هستند و این جوانان از کشور خارج می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 25 May 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر محمد موذنی ظهر چهارشنبه در جمع خیران آموزش عالی کشور بیان کرد: مشکلاتی در کشور ایجاد شده که شاید برای برخی زندگی کردن دارای مشکل باشند اما این کشور دارای فرهنگ غنی و دارای ظرفیت‌های متعددی است که می‌تواند عاملی برای رشد و توسعه باشد.

وی ادامه داد: اگر در اطراف کشور دیوار بلندی بکشیم که با هیچ کشوری ارتباط نداشته باشد با توجه به ظرفیت‌های که کشور دارد مردم بدون مشکل می‌توانند زندگی کنند اما واقعاً چرا برخی از مشکلات در کشور وجود دارد.

موذنی ادامه داد: اگر علم و دانش در کشور توسعه یابد و مبنای تصمیمات بر اساس علم باشد شاهد خواهیم بود تمامی مشکلات جامعه از بین خواهد رفت و راه حل مشکلات کشور موضوع استفاده از دانش است.

او یادآور شد: طی دهه‌های اخیر شاهد توسعه دانشگاه‌های کشور بودیم و این موضوع که رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در جامعه توسعه یافته مبین آن است که جامعه میل به توسعه دارند اما نباید فراموش کرد که تکیه دانشگاه‌ها به اعتبارات دولتی موجب شده تا دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز با مشکلاتی مواجه است که از جمله آن به فرسودگی تجهیزات ازمایشگاهی، مشکلات ساختمانی و مشکلات حوزه رفاهی می‌توان اشاره کرد این در حالی است که شاهد خروج نخبگان هستند و این جوانان از کشور خارج می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول خروج نخبگان و فرهیختگان از کشور از جمله مشکلاتی است که کشور با آن مواجه است و می‌تواند ضربه‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار