مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: با بیان اینکه دشمن امروز در حال توطئه برای کیان اسلام و انقلاب است تاکید کرد: برای همین است که دشمن این روز‌ها جنگ دین با دین را علم کرده و برای همین است که حوزه‌های علمیه همه مباحث را در جامعه اسلامی و ولایت فقیه معرفی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 25 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام محمد استوارمیمندی در کنگره ملی طلاب و خانواده‌های شهدای روحانی گفت: محفل کنونی به یاد علم و شهادت و کنگره شهدای روحانیت است که همزمان با کنگره ملی شهدای روحانی در قم، این برنامه در شیراز به یاد ۳۵۰ شهید روحانی استان و همزمان در ۲۷ شهرستان در حال برگزاری است.

او گفت: علم جایگاهی بس عظیم در نزد خداوند متعال دارد، در روایتی امام صادق می‌فرمایند در روز قیامت خون مقدس شهدا با قلم و مداد سنجش می‌شود، از خون شهید با ارزش بالا در مقابل مرکب و قلم عالم سنجش می‌کند.

به گفته استوار شهدای روحانیت بیشترین میزان شهدا را در میان اقشار از ابتدای انقلاب تا به امروز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده‌اند، اگرچه تاکنون مهجور مانده بود، اما امروز قدردانی می‌شوند.

مدیریت حوزه‌های علمیه فارس این که بیش از ۱۵۰ شهیده ترور روحانی داریم، به کارکرد‌های روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علت ایجاد انقلاب، دین و اندیشه حوزه‌های علمیه بود و علت ادامه آن هم همین است و امروز دشمن به این علت‌ها پی برده برای همین با این قشر دشمنی می‌کند.

استوارمیمندی اشاره به نقش روحانیت در بسیج نیروها، هدایت و همراهی روحانیت با مردم در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه‌های جنگ، تقویت کنندگی ایمان و معنویت را از کارکرد‌های روحانیت در دفاع مقدس دانست که عامل نصرت رزمندگان اسلام در قابل عده و عده دشمن، ایمان است.

او گفت: روحیه بخشی در جبهه‌ها از دیگر کارکرد‌های روحانیت در جبهه‌ها بود و روحیه دادن و دلگرم کردن مردم از دیگر موارد این کارکردهاست.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس تاکید کرد: اگر مردم در جنگ اقتصادی دلسرد شده اند، وظیفه روحانیت و علماست که به مردم دلگرمی دهند.

استوار میمندی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ شهید روحانی از دوران مشروطه تا انقلاب اسلامی به اسلام تقدیم شده اند تصریح کرد: همه این شهدا با عمل خود ثابت کرده‌اند که باید در راه خدا ثابت قدم بوده و جان داد.

او با بیان اینکه دشمن امروز در حال توطئه برای کیان اسلام و انقلاب است تاکید کرد: برای همین است که دشمن این روز‌ها جنگ دین با دین را علم کرده و برای همین است که حوزه‌های علمیه همه مباحث را در جامعه اسلامی و ولایت فقیه معرفی می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تاکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال نفوذ در میان لایه‌های مختلف حوزه علمیه و روحانیت است، به هشیاری همه آحاد مردم تاکید کرد و گفت: گاهی موجبات وهن مذهب به وجود می‌آورد و باید مراقبت داشته باشیم و ارشاد جاهل کنیم و در ادامه این راه، مسیر حقیقت را تبیین کنیم.

استوارمیمندی نعمت ولایت و امامت را نعمتی دانست که خداوند به ملت ایران عطا کرده که اگر امروز توسعه و پیشرفتی دیده می‌شود، همه از این نعمت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار