امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه گویا برخی از مدیران فراموش کردند برای باز کردن گره مردم سرکار هستند، گفت: این صندلی و جایگاه برای باز کردن گره کار مردم است اما تا زمانی که معیار بازدهی نظام اداری تاثیرگذاری و رفع مشکلات مردم نباشد، آمار و کمیت ملاک ارزیابی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 28 May 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: نقش امام صادق(ع) در اعتلای معنویت و فضائل اخلاقی در جامعه بسیار قابل توجه است چرا که این امام بزرگوار در برهه خاصی از زمان به امامت برگزیده شدند.

وی با بیان شرایط دوران امام صادق(ع) گفت: نخستین شرایط این امام بزرگوار انتقال قدرت از امویان به عباسیان بود که در این شرایط امام صادق(ع) برای ترویج فرهنگ غنی اسلام در جهت امور مسلمین گام‌های مبنایی و اثرگذار برداشتند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: نکته دیگر از شرایط این امام بزرگوار ترجمه متون ایرانی و یونانی به عربی بود که به نهضت ترجمه نام گرفته است و کرسی‌های نظریه‌پردازی و تدریس در جهان اسلام برپا شد در این میان برخی از گروه‌ها اقدام به اختلاط در مباحث علمی بین نظریات ترجمه شده و مبانی اسلام کردند اما امام صادق(ع) با برپایی کرسی‌های تدریس و آزاداندیشی با علم لدنی الهی خود به مقابله با این نحله‌ها و گروه‌های فکری پرداخت.

محمودی با بیان اینکه جهاد علمی امام صادق(ع) سبب انقراض این گروه‌ها شد، عنوان کرد: ریشه برخی از آن گروه‌ها در جامعه امروز دیده می‌شود؛ آنان که معتقد به عمل صالح نیستند بلکه در رعایت دین تنها به پاکی قلب اشاره می‌کنند‌.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به میلاد حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: براساس روایات معتبر هرکس حضرت معصومه (س) را آنگونه که شایسته است، زیارت کند بهشت برای او واجب است، روایاتی از این قبیل علاوه بر اینکه نشان دهنده جایگاه عظیم این بانوی بزرگوار است، نشان می‌دهد باید با تاسی به سیره حضرت معصومه (س) در زندگی نسبت به آنچه می‌دانیم عمل کنیم تا موجبات رشد خود و جامعه را فراهم کنیم.

محمودی با بیان نقش بانوان در جامعه و الگوگیری بانوان از سیره حضرت معصومه(س) افزود: تاثیر بانوان و تحکیم خانواده یک تاثیر مستقیم در رشد جامعه است و تایید حرف من حافظه تاریخی کشور ایران است، بانوان در طول تاریخ ایثارگری زیادی داشتند که دفاع مقدس مهمترین تبلور این ایثار و فداکاری است‌.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به طرح اصلاح یارانه‌ها عنوان کرد: این کار یک امر ضروری بود و شهروندان فهیم با گفتار و رفتار خود پاسخ مثبتی به اجرای این طرح از سوی دولت دادند اما باید به چند نکته توجه کرد، نخست اینکه باید این پول نقد صرفا برای خرید همین اقلام هزینه شود تا موجب افزایش قیمت سایر کالاها و افت پول ملی نشود.

وی با بیان دیگر نکات لازم در این طرح عنوان کرد: توجه و اهتمام بیشتر به تولید دانش‌بنیان در کالاهای با اولویت، ارائه راهکارها برای جلوگیری‌کاهش ارزش پول ملی و نظارت جدی و مستمر در اجرا و عملی کردن این طرح لازم است تا زالوصفتان از این موقعیت سوءاستفاده نکنند.

محمودی با بیان ضرورت تحول ساختار اداری کشور و تاکید رئیس جمهور با عنوان انقلاب در ساختار اداری افزود: نظام اداری امروز یک نظام کمیت‌محور است و حرف اول را آمار می‌زند، این امر سبب می‌شود ارباب رجوع در ادارات سرگردان شوند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه گویا برخی از مدیران فراموش کردند برای باز کردن گره مردم سرکار هستند، گفت: این صندلی و جایگاه برای باز کردن گره کار مردم است اما تا زمانی که معیار بازدهی نظام اداری تاثیرگذاری و رفع مشکلات مردم نباشد، آمار و کمیت ملاک ارزیابی می‌شود.

 

محمودی با اشاره به نظارت جدی و مستمر امام علی(ع) بر کارگزارانش تصریح کرد: باید نظام اداری در راستای حل مشکلات و باز کردن‌ گره‌های زندگی مردم باشد.

وی با اشاره به ابراز رضایت رهبری از مردم و انتخاب نمایندگان انقلابی گفت: امید است که نمایندگان استان فارس با این ابراز رضایت رهبری بیشتر در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار