این مدیر ارشد حوزه انرژی در استان فارس گفت: ۲۵ درصد از مشترکان در زمره پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند و تعرفه‌ها برای این گروه به صورت پلکانی از ۴۳ درصد تا ۱۲۹ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 28 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رضا کریمی فرد گفت: افزایش نرخ تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی اعمال خواهد شد و از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تغییراتی در نرخ تعرفه‌های برق اعمال شد که مورد تایید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

او گفت: افزایش نرخ عمدتا شامل مشترکانی در بخش خانگی می‌شود که بیش از الگوی مصرف مبادرت به استفاده از انرژی الکتریکی می‌کنند و الگوی مصرف برق در فصول و مناطق مختلف به شیوه متفاوتی قیمت گذاری شده است که به طور متوسط الگوی مصرف در ماه‌های غیر گرم سال ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و در ماه‌های گرم در مناطق عادی به ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها در این بازه است شامل افزایش نرخ نمی‌شوند و این تغییر نرخ پلکانی شامل مشترکانی خواهد شد که میزان مصرف آن‌ها بالاتر از الگوی مصرف است.

این مدیر ارشد حوزه انرژی در استان فارس گفت: ۲۵ درصد از مشترکان در زمره پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند و تعرفه‌ها برای این گروه به صورت پلکانی از ۴۳ درصد تا ۱۲۹ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اجرای این سیاست را نشانه بارزی از عدالت محوری در حوزه انرژی ارزیابی کرد وگفت: اختلاف نرخ میان تولید و فروش انرژی بسیار زیاد است و دولت یارانه هنگفتی را در این زمینه هزینه می‌کند و به همین دلیل افزایش نرخ تعرفه‌ها برای گروه پرمصرف به نوعی عدالت محوری در زمینه تعرفه‌ها محسوب می‌شود.

کریمی فرد گفت: پرداخت‌های مشترکان پرمصرف در حوزه گسترش زیرساخت‌های حوزه انرژی مصرف می‌شود و دولت یارانه گزافی را در زمینه برق می‌پردازد و جامعه هدف افزایش نرخ ها، اقشار پرمصرف جامعه هستند.

او گفت: برق ارزان معمولا به صرفه جویی منجر نمی‌شود و یکی از اهداف افزایش نرخ، هدایت کردن مشترکان برق در راستای مصرف بهینه انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری تمامی مشترکان درگذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ تاکید کرد و گفت: بخش‌های مختلف صنعت برق کشور و استان در عرصه اطلاع رسانی وآگاهی بخشی عمومی با همکاری صدا و سیما و اصحاب رسانه فعالیت چشمگیری در این زمینه داشته و اطلاع رسانی گسترده‌ای در زمینه دعوت مردم به مدیریت مصرف برق را آغاز کردند که امیدواریم با همکاری کلیه مشترکان از پیک مصرف برق در تابستان سال جاری بدون نیاز به اعمال محدودیت و مدیریت اضطراری بار عبور کنیم.

در ادامه مدیر نظارت بر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در این زمینه گفت: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت توانیر و تارنمای شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از تعرفه‌ها و شیوه محاسبه الگو‌های مصرف آگاهی یابند.

شهرام دهقان گفت: استفاده از نرم افزار" برق من" امکانات زیادی را در دسترس مشترکان قرار می‌دهد و یکی از قابلیت‌های آن محاسبه بهای برق مصرفی به صورت لحظه‌ای و آنی است.

او گفت: یکی از مواردی که در این سامانه طراحی شده به ارائه راهکار‌هایی باز می‌گردد که عمل به آن‌ها تاثیر زیادی در مدیریت مصرف انرژی برق خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: تغییر در تعرفه‌ها به معنای عدالت محوری در حوزه محاسبه بهای برق مصرفی است که مشترکان خوش مصرف شامل افزایش نرخ تعرفه نخواهند شد و در تلاش هستیم تا با راهکار‌های مختلف مشترکان پرمصرف را به استفاده بهینه از انرژی دعوت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار