ایمانیه با بیان اینکه فارس دومین استان کشاورزی و اولین استان باغی کشور است و خودکفایی گندم در سال‌های گذشته سبب مصرف آب‌های استان شده است، افزود: این امر امروز سبب شده که استان در تامین آب مشکلاتی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 29 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی ایمانیه در جلسه با رئیس و شماری از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یکی از مسائل مهم شهر شیراز را نیروگاه گازی و مشکلات مرتبط با آن بیان و اضافه کرد: رسیدگی به نیروگاه گازی شیراز از خواسته‌های اصلی مردم شرق این شهر است چرا که برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

به نقل از استانداری فارس، ایمانیه با اشاره به سفر آیت‌الله دژکام؛ نماینده ولی فقیه در استان به شهرستان اقلید و تقاضای مردم این شهرستان در خصوص قطعی برق، گفت: مردم این شهرستان تقاضا داشتند که قطعی برق با تاخیر انجام شود تا در برداشت گندم با مشکل مواجه نشوند. لذا پیشنهاد می‌شود که بحث خاموشی‌ها براساس آب و هوای مناطق مختلف فارس و وضعیت کشاورزی تنظیم شود.

ایمانیه با بیان اینکه فارس دومین استان کشاورزی و اولین استان باغی کشور است و خودکفایی گندم در سال‌های گذشته سبب مصرف آب‌های استان شده است، افزود: این امر امروز سبب شده که استان در تامین آب مشکلاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آب و برق شهرک‌های صنعتی نقل محافل شده است، عنوان کرد: شهرک صنعتی شیراز با ظرفیت ۱۵ درصد کار می‌کند که ۲۷ هزار اشتغال ایجاد کرده است اگر کل ظرفیت به کار گرفته شود بیکار در استان نخواهیم داشت اما همه مسائل به آب و برق موکول شده است.

استاندار فارس اضافه کرد: باید برای شبکه فاضلاب در شهرها و استفاده از پساب آن در واحدهای صنعتی اعتبار ویژه در نظر گرفته شود و مکانیزم خاصی برای آن طراحی شود تا مشکل اشتغال ما در شهرک‌های صنعتی نیز حل شود.

ایمانیه فرسودگی کانال‌های انتقال آب را از دیگر موضوعات ذکر و اضافه کرد: یکی از دلایلی که سبب شد امسال اختصاص آب از سد درودزن کلا ملغی شود همین امر است، موضوعی که سبب شده آب به بیرون نفوذ کند و آبی برای استفاده پایین دست باقی نماند و اصلاح شبکه و استفاده از شبکه مدرن آبیاری می‌تواند صرفه‌جویی زیادی داشته باشد.

ایمانیه گفت: شبکه فرسوده توزیع برق و لوله‌های فرسوده گاز سبب هدررفت منابع انرژی می‌شود و پیشنهاد می‌شود در بودجه ۱۴۰۲ اصلاح کانالهای آبیاری، شبکه های توزیع برق و لوله‌های گاز دیده شود؛ چون کمک می‌کند تا مصرف ما کم شود؛ در اختصاص اعتبار، امروز بیش از ۹۵ درصد در فکر تولید هستیم و کمتر از ۵ درصد را برای اصلاح مصرف قرار دادیم در حالی که باید به سمت کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری برویم.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی گفت: چه بسیار واحدهای درآمدزا که در کشور و استان وجود دارد که در کنارش شهرهای اطراف آب آشامیدنی سالم ندارند. کدام عدالت اسلامی می‌پسندد که این درآمد باشد اما مردم بخاطر چند ده میلیون تومان معطل باشند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شیراز قطب پزشکی، حداقل در جنوب کشور است، گفت: در برخی رشته ها بیش از ۷۵ درصد از بیماران از شهرها و استان‌های دیگر هستند. وزارت نفت کمک کند که بیمارستانی مدرن احداث شود و ما هم در استان همکاری می‌کنیم تا خدمات به مردم داده شود.

ایمانیه همچنین خاطرنشان کرد: سدهای زیادی در استان فارس ایجاد شده اما شبکه‌های پایین دستی ایجاد نشده و خود همین سدها منبعی برای تبخیر آب شده که باید هر چه سریع‌تر تکلیف پروژه‌های نیمه تمام مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار