مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه پارسال ۷۱ هزار و ۳۲۴ تن محصولات کشاورزی از گمرک فارس به منظور صادرات خارج شده است گفت: سهم وزنی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی قریب به ۶۵ درصد کل محصولات صادراتی بخش کشاورزی از گمرک استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 29 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمود باصری گفت: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی استان از گمرکات دیگر مانند بوشهر و بندرعباس صادر می‌شود که عدد مذکور ۷۵ درصد ارزش کل صادرات بخش کشاورزی از گمرک استان فارس را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه پارسال ۷۱ هزار و ۳۲۴ تن محصولات کشاورزی از گمرک فارس به منظور صادرات خارج شده است گفت: سهم وزنی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی قریب به ۶۵ درصد کل محصولات صادراتی بخش کشاورزی از گمرک استان می‌شود.

باصری گفت: سهم کالا‌های صادراتی بخش کشاورزی نسبت به صادرات کل کالا‌های غیر نفتی از استان فارس به ترتیب از نظر ارزشی و وزنی برابر با ۱۵ و ۱۷ درصد بوده که عمده محصولات صنایع تبدیلی و غذایی صادر شده شامل پودر و عصاره شیرین بیان، انواع پنیر و خامه است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خیارشور، دوغ، انواع شیر، خلال پسته، ماست، ترشیجات، عرقیات، خشکبار، کشمش، رب گوجه فرنگی، انجیر خشک، گلوتن گندم و غنچه گل محمدی نیز بخش دیگری از محصولات صنایع تبدیلی و غذایی صادراتی را شامل می‌شود.

او گفت: عراق، افغانستان، پاکستان، کویت و ترکیه از جمله مقاصد صادراتی محصولات صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس بوده است.

باصری گفت: مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آماده همکاری با سرمایه گذاران در ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار