معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت : جهرم از جمله شهرهای درگیر بیماری سالک در کشور است که طی یکسال گذشته ۴۲۱ مورد شناسایی شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 29 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد جعفر محبی گفت: جهرم از شهرهای درگیر بیماری سالک است که همزمان با فصل گرم، آمار مبتلایان به این بیماری بالا می‌رود و شهرک انقلاب، شهرک سحرخیز، ایثارگران، فرهنگ شهر و زیبا شهر مناطقی از جهرم هستند که بیشترین موارد سالک مشاهده شده است.

او گفت: سگ‌های ولگرد، جونده‌های آلوده، نخاله‌های ساختمانی، زباله‌های رهاشده و کودهای حیوانی و گزش پشه خاکی آلوده به این انگل بیشترین علل شیوع بیماری سالک است.

محبی گفت: چنانچه فردی دچار ضایعه پوستی به خصوص در قسمت‌های نپوشیده شود و با گذشت ۱۰ روز متوالی این ضایعه برطرف نشد باید به نزدیک ترین پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستای مراجعه کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: رها نکردن فاضلاب خانگی در خیابان و معابر به منظور جلوگیری از تخم گذاری پشه‌ها، رعایت بهداشت عمومی، مدیریت نخاله‌های ساختمانی و جمع آوری مرتب فضولات حیوانی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه به شمار می‌رود و استفاده از توری‌های آغشته به سموم و رعایت بهداشت به ویژه در فصول گرم سال ضروری است.

برچسب ها: بیماری ، سالک ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار