سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران در روز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) غرق در سرور و شادمانی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 01 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حرم‌های مطهر احمدی و محمدی (ع) در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) مملو از حضور زائران، مجاوران و محبانی است که برای عرض تبریک میلاد کریمه اهل بیت(س) به این صحن و سرای نورانی و ملکوتی آمده اند.

مردم استان فارس میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه (س)، گلِ زیبای مهر محمدی و کریمه اهل بیت را گرامی داشتند.

حجت الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر گفت: امروز در سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت علیهم السلام، از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پیاده روی خدام خواهر آستان مقدس به سمت بقعه حضرت ام احمد (س) و گلباران مرقد مطهر مادر بزرگوار حضرت احمدبن موسی (ع) و در ادامه، اجتماع بزرگ دختران فاطمی در حرم مطهر از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه همراه با سخنرانی، مداحی و اجرای گروه سرود آباده در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

او با بیان این که همچنین امشب و فردا شب بعد از نماز و مغرب و عشا مراسم مولودی خوانی و سخنرانی برگزار می شود، افزود: مراسم عقد ازدواج جمعی از زوجین جوان در سالن پیوند‌های آسمانی حرم مطهر، برگزاری گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه کل کشور، محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران از ساعت ۹ تا ۱۱ و سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های این روز مبارک است.

طلایی ادامه داد: پنجشنبه ۱۲ خرداد، از ساعت ۹ صبح، کارگاه ویژه بانوان با حضور حجت الاسلام فرحزاد در تالار ولایت برگزار خواهد شد. محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه در رواق دارالذکر برگزار می‌شود. برگزاری مراسم پیوند آسمانی و قرائت دعای کمیل با نوای حجت الاسلام فرحزاد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است.

در گوشه‌ای از کویر بزرگ ایران، قرن هاست که شهری قامت آراسته است.

در دامن این شهر، گنبدی طلایی با گلدسته‌هایی بلند، چون نگینی زیبا بر انگشتری شهر خودنمایی می‌کند.

در زیر این بارگاه نورانی، بانویی بزرگ آرمیده است که نامش «فاطمه» و مرقدش زیارتگاهی روح افزاست.

مردمان که به پاکی اش ایمان دارند او را «معصومه» می‌خوانند و چون بارگاهش را سرچشمه کرامت و مهر می‌دانند «کریمه اهل بیت» اش گفته اند.

قرن هاست که آنان بوی بهشت برین را از مرقد پاک او می‌بویند و جلوه دوباره زهرای اطهر را در حریم حرم او می‌جویند.

حضرت معصومه (س) در روز اول ماه ذیقعده سال ۱۷۳ ق در شهر مدینه دیده به جهان گشود. پدر آن حضرت امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر علیه السلام، است که او را «ابوالحسن اول» نیز نامیده اند.

آن حضرت در شرافتِ دودمان و طهارت نسل، مقامی به بلندای آسمان دارد.

او حیات خود را وام دارِ پدری است که سرچشمه فیض الهی و استمرار سلسله نور پیامبری است.

سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر نامگذاری شده است که در بین شیعیان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار