معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بین 120 هزار تا 150 هزار فقره باغ شهری غیرمجاز و حدود 50 هزار چاه غیرمجاز در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: امکان تخریب و پرکردن اینها وجود ندارد ولی باید ساماندهی شوند و حق و حقوق دولت را پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 01 June 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: با تاکید بر تعیین تکلیف سند مالکیت اراضی عشایری استان فارس، افزود: باید تکلیف باغ‌شهرهای بی‌ضابطه منطقه کوهمره روشن شود، نمی‌شود که یک عده زمین‌های آن منطقه را بگیرند و باغ شهری ایجاد کنند.

گفتنی است تنها در بخش کوچک سیاخ دارنگون از منطقه کوهمره، 30 هزار باغ شهر شناخته شده وجود دارد که نه تنها آبی برای رودخانه قره آغاج باقی نگذاشته اند، بلکه این منطقه بکر طبیعی را با معضل انباشت زباله مواجه کرده اند.

ایمانیه همچنین عصر دیروز در حالی که در نشست حمایت از تولید شرکت کرده بود و در پی اختصاص زمین برای کاشت گیاهان دارویی و توسعه مراکز گردشگری بود، مجددا با دیوار لوکس باغ شهرها مواجه شد.

ایمانیه در این جلسه پیشنهاد داد برای اینکه از این به بعد جلوی ساخت باغ شهرها، چاه‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز در استان فارس گرفته شود بخش‌نامه‌ای به دهیاران، بخشداران، فرمانداران و شهرداران فارس ابلاغ شود که چاه‌ها، باغ‌شهری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز محل فعالیت خود را احصا کنند.

وی افزود: دهیاران، بخشداران، فرمانداران و شهرداران فارس از این به بعد مکلف شوند که حتی یک مورد به آمار قبلی اضافه نشود و سالانه 10 درصد آمار را کاهش دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بین 120 هزار تا 150 هزار فقره باغ شهری غیرمجاز و حدود 50 هزار چاه غیرمجاز در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: امکان تخریب و پرکردن اینها وجود ندارد ولی باید ساماندهی شوند و حق و حقوق دولت را پرداخت کنند.

رضایی افزود: از این به بعد با نظارت مستمر اجازه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی داده نشود و اولویت همه فعالیت‌ها جلوگیری از تصرف اراضی ملی باشد.

در همین حال، در شهر صدرا، بهزاد پرنیان از حل مشکل باغ شهرهای اهل بیت خبر داد و گفت: پس از بازنگری طرح جامع شهر صدرا و ابلاغ آن، مجموعه باغ‌شهر اهل بیت از حریم شهر صدرا خارج شد، که این موضوع مشکلاتی را در راستای صدور پروانه ساخت برای شهروندان ایجاد کرد، با پیگیری‌های استاندار فارس و دستورات رئیس جمهور، مشکلات مربوط به باغ‌شهرهای مجموعه اهل بیت شهر صدرا و تامین زمین مورد نیاز جهش تولید مسکن برطرف خواهد شد.

پرنیان گفت: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد دستوراتی جهت تامین زمین پروژه ی جهش تولید مسکن صادر شد که بر اساس آن محدوده و حریم شهر صدرا اصلاح می‌گردد.

در ادامه شهردار صدرا اظهار داشت: باز نگری طرح جامع شهر صدرا بهمن ماه سال 1398 تصویب گردید و در اوایل سال 1400 ابلاغ شده است که بر اساس آن با تغییر حریم شهر صدرا مجموعه باغشهر اهل بیت از حریم شهر خارج شد و شهرداری صدرا مجوز لازم جهت صدور پروانه ساخت را ندارد، حال با دستور اخیر رئیس جمهور محترم در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، حریم و محدوده شهر صدرا مجددا اصلاح خواهد شد،از این رو مشکلات مربوط به مجموعه باغشهر اهل بیت در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

به گزارش فارس طبق دستور شورای عالی شهر سازی، کاربری باغ شهری غیر مجاز است و طبق قانون تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی یا مستعد کشاورزی تخلف است، با این وجود تعداد باغ شهرها مداوم در حال رشد است، دیوار لوکس و بلند باغ شهر ها در صورت عدم تخریب هر روز بیش از پیش مانع توسعه عمومی و رنج مردم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار