استاندار فارس گفت: علی رغم تذکرهای متعدد بانک ها همچنان این روند را ادامه می دهند و با هماهنگی با مدیران عامل در تهران تعدادی از مدیران عامل بانک‌های استان بر کنار خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 01 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدهادی استاندار فارس در پنجاه و پنجمین گفتگوی بخش خصوصی با دولت گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که پرداخت تسهیلات در زمینه‌های مختلف در استان به کندی پیش می رود و نمی‌توانیم بگوییم که بانک‌ها تخلف می کنند، ولی با مقایسه‌ای که با نام‌های مشابه در استان‌های دیگر صورت گرفته بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات سخت گیری می کنند.

او افزود: علی رغم تذکرهای متعدد بانک ها همچنان این روند را ادامه می دهند و با هماهنگی با مدیران عامل در تهران تعدادی از مدیران عامل بانک‌های استان بر کنار خواهند شد.

ایمانیه ادامه داد: همچنین برای بانک‌هایی که همکاری بیشتری دارند بسته‌های تشویقی و برای بانک‌هایی که همکاری کمتری دارند تنبیهاتی در نظر گرفته شده است.

استاندار فارس گفت: از این به بعد اگر بانکی در پرداخت قانونی تسهیلات همکاری نکرد به موسسات دولتی و اداره ها دستور خواهیم داد تا حساب مالی خود را از آن بانک خارج کنند تا آن‌ها هم نتوانند با پول دستگاه‌ها امور بانکی مد نظر خود را انجام دهند.

ایمانیه اظهارداشت: بر اساس بررسی ها مشکل اعتبارات بانکی در استان وجود ندارد، ولی در پرداخت تسهیلات بعضی بانک‌ها بیشتر به قوانین داخلی خود اکتفا می‌کنند و حاضر نیستند با مردم همکاری کنند.

در این جلسه همچنین موضوع های پیشنهاد اصلاح قانون ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی قانون مواد خوراکی و آشامیدنی، قانون امور گمرکی در معافیت واردات ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و صنعتی و معدنی و کشاورزی در سال ۱۴۰۱ و تاثیر عبور از ارز ترجیحی به ارز نیمایی در تامین نهاده‌های دامی بررسی و مقرر شد در شورای اقتصاد استان فارس بحث تامین نهاده‌های دامی به صورت ویژه بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار