مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت محصول گندم از ۴۲ هزار هکتار مزارع این شهرستان به عنوان قطب تولید گندم استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 02 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: منصور امیریان پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برداشت گندم در این شهرستان ۱۵ روز زودتر از سال های گذشته آغاز شده است،افزود: عملیات برداشت که از پنج روز گذشته آغاز شده است تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه ۳۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم در شهرستان مرودشت را برعهده دارند، افزود: با توجه به خسارت سرمازدگی و تداوم خشکسالی و ازبین رفتن بخشی از سطوح زیر کشت، کاهش تولید محصول نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.
این مقام مسئول با اعلام اینکه ۱۸ مرکز خرید گندم به صورت خرید تضمینی با قیمت مصوب گندم برداشت شده را از کشاوزران خریداری می‌کنند ، گفت: هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت بر روند خرید و برداشت صورت گرفته است.
امیریان با تاکید بر اینکه همانند سال های گذشته آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، ادامه داد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان مرودشت حجم قابل توجهی کاه تولید می شود که با توجه به بروز پدیده خشکسالی و مشکلات عدیده در تامین نهاده های دامی می تواند در تغذیه دام های شهرستان مفید واقع شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سودجویی دلالان و واسطه ها از تردد خودروهای حامل کاه بدون مجوز جهاد کشاورزی جلوگیری خواهد شد، لذا دامداران و سایرین قبل از حمل و جابجایی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار