هوشیار گفت: در حال حاضر بیش از هزار خانواده پشت نوبت و متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها در چرخه تحویل فرزند قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 12 June 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا هوشیار به انتشار خبر پیدا شدن نوزاد با شرایط خاص در شهرستان گراش اشاره کرد و گفت: این کودک پسر دارای مشکل عفونت و افت اکسیژن بوده و در حال حاضر در ان آی سی یو بیمارستان گراش بستری است و چنانچه مشکل خاصی نداشته باشد پس از ترخیص در شیرخوارگاه مرکز استان پذیرش خواهد شد.

سرپرست بهزیستی فارس گفت: فقط مشکلات معیشتی باعث ایجاد این پدیده نیست و عوامل و فاکتور‌های متعددی در ایجاد آن دخیل هستند.

هوشیار به تشریح این مسئله پرداخت که در صورتی که کودکی فاقد سرپرست بوده یا سرپرستان شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک را نداشته باشند، باید شهروندان از طریق تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این مسئله را به اطلاع بهزیستی برسانند.

او گفت: تحویل نهایی کودک بهزیستی با حکم دادگاه انجام می‌شود و پس از تحویل کودک به بهزیستی اولویت نگهداری با خانواده زیستی وی است و اگر خانواده زیستی این کودک جهت باز پیوند مناسب نبود اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و دو است اگر این نیز میسر نبود اولویت بندی واگذاری با فرزندخواندگی یا امین موقت است.

هوشیار گفت: در غیر از موارد فوق تا زمانی که یکی از سه شرط بالا فراهم شود کودک در مرکز بهزیستی نگهداری می‌شود.

سرپرست بهزیستی فارس گفت: در سال ۱۴۰۰ جمعا ۱۰۱ فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی در استان فارس تحویل داده شده است که در استان فارس یک شیرخوارگاه برای پذیرش نوزادان و کودکان رده سنی زیر ۳ سال وجود دارد و آمار‌های ارائه شده مربوط به کل استان فارس است.

هوشیار گفت: در حال حاضر بیش از هزار خانواده پشت نوبت و متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها در چرخه تحویل فرزند قرار می‌گیرند.

سرپرست بهزیستی فارس ایجاد فرهنگ عمومی و امکان واگذاری فرزند به دختران مجرد و خانواده‌های دارای فرزند را از دلایل افزایش تعداد متقاضیان برشمرد و گفت: تنها مرکز نگهداری کودکان زیر ۳ سال استان فارس شیرخوارگاه حضرت، ولی عصر عجل الله است که در قالب موسسه خیریه و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و در راستای رشد همه جانبه کودکان خدمات تخصصی ارائه میکنند.

هوشیار در پایان از خیرین نوع دوست خواست کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود جهت نوزادان و کودکان را به این موسسات خیریه تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار