رضا یوسفی امسئول امور کارگزاران و بازرسی مدیریت حج و زیارت استان فارس:امسال باتوجه به شرایط اعلام شده از سوی کشور عربستان ، زائرین زیر ۶۵ سال اعزام شده‌اند. کهن‌سال‌ترین فرد مشتاق زیارت خانه خدا حدود ۶۵ سال سن دارد و جوان‌ترین آنها هم یک کودک ۷ ساله است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 12 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رضا یوسفی اظهار کرد: اعزام مشتاقان زیارت خانه خدا از استان فارس از ۲۹ خردادماه آغاز خواهد شد و ۱۱ کاروان طی سه روز از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب عازم جده می‌شوند.

مسئول امور کارگزاران و بازرسی مدیریت حج و زیارت استان فارس ادامه داد: از مجموع ۱۱ کاروان، ۹ کاروان متعلق به استان فارس و دو کاروان مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان است.

یوسفی اضافه کرد: اعضای دو کاروان از مجموع ۹ کاروانی که از استان فارس اعزام می‌شوند اهل سنت و مابقی شیعه هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ نفر زائر از استان فارس اعزام می‌شوند، گفت: ۴۲ نفر عوامل اجرایی نیز زائرین را در این سفر همراهی می‌کنند و در مجموع هزار و ۱۹۲ نفر از استان فارس عازم سرزمین وحی خواهند شد.

یوسفی گفت: این اعزام‌ها در قالب پنج پرواز صورت می‌گیرد که شروع پروازها از ۲۹ خردادماه ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه خواهد بود. تاریخ برگشت هنوز مشخص نیست اما بر اساس عرفی که وجود دارد زائرین به مدت یک ماه در سرزمین وحی اقامت دارند.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به شرایط اعلام شده از سوی کشور عربستان ، زائرین زیر ۶۵ سال اعزام شده‌اند. کهن‌سال‌ترین فرد مشتاق زیارت خانه خدا حدود ۶۵ سال سن دارد و جوان‌ترین آنها هم یک کودک ۷ ساله است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط جامعه به گونه‌ای است که باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم از مشتاقان زیارت خانه خدا خواسته شده که به صورت گروهی و کاروانی وارد فرودگاه شوند و از آوردن همراه و بدرقه‌کننده خودداری نمایند.

جانشین مدیر سازمان حج و زیارت در عملیات‌ پروازها توصیه کرد: از مشتاقان زیارت خانه خدا درخواست شده تابع برنامه‌های جمعی کاروان باشند تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار