رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به مدیریت ارشد استان تاکید کرد: باور داریم کمربندی شیراز تنها با تغییر نام و تحمیل هزینه ها به شهرداری شیراز ایمن نمی شود موضوعی که در دوره های قبل شورا و شهرداری شیراز نیز بر روند اجرای تعهدات توسط راه و شهرسازی پافشاری شده است تا نمایندگان مردم به وظایف خود در مقابل افزایش ایمنی مسیر دسترسی به شهرک جنوبی از حق شهروندان کوتاه نیایند. .
کد خبر: ۱۰۵۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 13 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه پاسخگویی به شهروندان با هدف رفع نیازها و توسعه عدالت محور شهر یکی از مولفه های اصلی برنامه ریزی شورا و کمیسیون عمران است،افزود: فراهم کردن مسیرهای ایمن برای ترددهای وسایل حمل و نقل در معابر شهری یکی از زیر ساخت های توسعه یافتگی در کلان شهرها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایمنی در مسیر حمل و نقل کمربندی جنوبی شیراز به دلیل قرار گرفتن و شکل گیری شهرک های مسکونی متعدد در اطراف و کارکرد برون شهری آن تبدیل به دغدغه شده است.

اسکندری اضافه کرد: دغدغه ای که به دلیل تداخل ترددهای خودروهای سنگین و سبک و ترانزیتی بودن این محور سوانح ترافیکی مرگبار را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح های کوتاه مدت و بلند مدت متعددی برای ایمنی این مسیر در نظر گرفته شده،گفت: اجرای هیچکدام از این طرح‌ها نتوانسته از حجم تصادفات مرگبار این محور کم کند که در میان ساکنان شهرک های جنوبی به قتلگاه تشبیه می‌شود، چرا که برای ایمنی این مسیر ۱۴ کیلومتری نیازمند پایبندی و اجرای تعهدات هستیم.

عضو شورای شهر شیراز گفت: اجرای ۶ تقاطع غیرهمسطح کمربندی شیراز یکی از راهکارهای مهم برای ایمن سازی و کاهش تصادفات مرگبار در این محور پرتردد است تا از طریق دسترسی های غیر همسطح،تداخل ترافیک عبوری و دسترسی های محلی از بین رود که برخی از این تقاطع ها در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و ساخت تقاطع غیر همسطح نواب صفوی نیز با سیاستگذاری و مصوبه کمیسیون عمران دوره ششم شورا شروع بکار شده که از شهرداری می خواهیم با افتتاح به هنگام این پروژه مطابق برنامه زمان بندی، شیرینی این پروژه را به شهروندان فهیم شیرازی تقدیم کند.

وی افزود: عدم اجرای تقاطعات باقی مانده و سایر اقدامات اصلاحی به منظور افزایش ایمنی این مسیر از سوی متولیان از سنوات گذشته تا به امروز باعث شده اقدامات صورت گرفته نقش یک درمان نصف و نیمه را به جای درمان قطعی و دائم داشته باشد.

اسکندری بیان کرد: طی سالیان گذشته انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری شیراز و اداره‌کل راه و شهرسازی فارس یکی از سازکارها برای ایمنی این مسیر بوده است، تفاهم نامه ای که بدون لحاظ کردن عمل به تعهدات متولی اصلی این مسیر پرتردد تنها تحمیل اجرای طرح های ایمنی به مدیریت شهری بوده، هر چند که احداث کمربندی شمال شرقی شیراز بعنوان راه علاج این استخوان در زخم مانده است اما تا اجرای کامل این کمربندی باید مسیر فعلی با اجرای تقاطع شهید مطهری – کمربندی (میثم) بصورت شفاف تعین تکلیف شود همچنین رفع معارض رفوژ وسط کمربندی که در تفاهم نامه قبلی بر عهده اداره راه بوده است باید بصورت شفاف قید شود.

وی خطاب به مدیریت ارشد استان تاکید کرد: باور داریم کمربندی شیراز تنها با تغییر نام و تحمیل هزینه ها به شهرداری شیراز ایمن نمی شود موضوعی که در دوره های قبل شورا و شهرداری شیراز نیز بر روند اجرای تعهدات توسط راه و شهرسازی پافشاری شده است تا نمایندگان مردم به وظایف خود در مقابل افزایش ایمنی مسیر دسترسی به شهرک جنوبی از حق شهروندان کوتاه نیایند. .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: کمربندی شیرازهم اکنون دارای مشکلات عدیدهای از جمله نامناسب بودن آسفالت و در چندین نقطه از مسیر، نبود حفاظ در برخی نقاط ، وجود دور برگردان‌های خطرناک و حادثه ساز، نبود روشنایی کافی و کاهش دید در شب ، عدم خط کشی مناسب یا وجود خط کشی‌های بی دوام روبرو است که منجر به این می شود که سالانه جان بسیاری از شهروندان شیراز در سوانح ترافیک با خطر مرگ مواجه شود.

وی افزود: امید دارم که سهم کمربندی شیراز از ایمنی و ساماندهی تنها یک تفاهم نامه یک جانبه نباشد چرا که حفظ جان شهروندان وظیفه تمام دستگاه و مطالبه جدی نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز است موضوعی که جزء مطالبات جدی استاندار فارس نسبت به رفع معضلات و در نهایت انجام اقدامات ایمنی در مسیر همکاری چند جانبه است .



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار