نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس از سرعت انتقال آب از دریا به فارس خبر داد و گفت: با قطعی شدن مسیر عبور خط حد فاصله بندر پارسیان تا منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار شد که لوله گذاری از اول هفته آینده شروع شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 13 June 2022

در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس برگزار شد، زمانبندی شروع و تکمیل فاز‌های مختلف خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: با قطعی شدن مسیر عبور خط حد فاصله بندر پارسیان تا منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار شد که لوله گذاری در مسیر ۳۰ کیلومتری دشت لامرد که با محدودیت‌های توپوگرافی مواجه نیست، از اول هفته آینده شروع و حداکثر ظرف دو ماه آینده به اتمام برسد.

جعفر قادری گفت: با توجه به اینکه اجرای آب شیرین کن و تونل سه و نیم کیلومتری مسیر پارسیان به لامرد به دو سال زمان نیاز دارد، قرار شد در این فاصله زمانی اجرای مابقی طول خط از پارسیان تا لامرد و اجرای بخش‌هایی از مسیر حدفاصل لامرد تا فیروزآباد نیز به اجرا درآید.

به گفته قادری، قرار شد سرمایه گذار ظرف مدت یک ماه، برنامه زمانبندی خود را برای شروع و تکمیل خط بین پارسیان تا لامرد و لامرد تا فیروزآباد و فیروزآباد تا شیراز را ارائه کند.

نماینده شیراز و زرقان گفت: در فاز اول اجرایی خط ۶۰ میلیون مکعب آب از خلیج فارس به استان فارس منتقل و در فاز‌های بعدی متناسب با نیاز استان، تعداد خطوط و ظرفیت خطوط مشخص و به مرحله اجرا درآید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار