معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که از مهر امسال، جذب دانشجوی رشته پزشکی در دانشکده لارستان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 13 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: ابوالفضل باقری‌فرد دوشنبه ۲۳ خرداد در حاشیه سفر به لارستان و در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشکده این شهرستان، با اشاره به اینکه آموزش مقوله ای دستوری و سیاسی نیست و استاندارد دارد، گفت: باید برای ارتقای سطح آموزش در مجموعه علوم پزشکی، استانداردها را پیاده سازی کرده و کیفیت را در آموزش افزایش دهیم.

او ضمن اشاه به مجوز ۱۰ ساله فدراسیون جهانی آموزش پزشکی(WFME) به ایران، بیان کرد: بر اساس سطح علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همچنین کیفیت آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها، موفق به اخذ مجوز ۱۰ ساله در این راستا شدیم که بر این اساس مدرک تحصیلی دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای سایر کشورهای جهان مدرکی قابل قبول و معتبر است.

باقری‌فرد با اشاره به اعتبار علمی کشور در جامعه جهانی افزود: کیفیت آموزش در کشور به عنوان یکی از افتخارات بزرگ علمی در دنیاست و سخت گیری‌هایی که در حوزه آموزش می شود برای حفظ همین اعتبار و موقعیت علمی است و کمتر موقعیت درمانی و تشخیصی در جهان وجود دارد که کشورمان در آن دستی بر آتش نداشته باشد.

او خاطرنشان کرد: در این سفر خواستیم تا دوستان دانشگاه شیراز با ما همراه باشند و ما بتوانیم برای بهبود بخشیدن به مقوله آموزش از ظرفیت خوب این دانشگاه بزرگ و پرافتخار برای ارتقا مجموعه کلان منطقه استفاده کنیم.

باقری فرد نکته حائز اهمیت در منطقه را حضور کم نظیر خیرین آموزش دانست و اظهار کرد: نیک اندیشی در حوزه آموزش، خیری است پایدار که بر خلاف سایر امورعام المنفعه از بین رفتنی نیست؛ بلکه سینه به سینه می‌چرخد و موجبات خیر را برای خَیر آن فراهم می‌کند.

او همچنین چشم انداز مجموعه را با توجه به پتانسیل‌های منطقه در سطح بین‌المللی دانست و گفت: به زودی شاهد امضای تفاهم نامه‌های لازم بین دانشکده لار و گراش با دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهیم بود و از مهر ماه سال جاری برای این دو دانشکده جذب دانشجوی پزشکی را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار