رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ نفر خبر داد که با ادعای دروغ کشف عتیقه، اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 13 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سرهنگ کاووس حبیبی دوشنبه ۲۳ خرداد به خبرنگاران گفت: شماری از شهروندان ضمن مراجعه به آگاهی، اعلام کردند فردی که خود را گل محمد افغان معرفی کرده طی تماس با آنان مدعی شده است که تعدادی مجسمه عتیقه یافته که قصد فروش آنها را در قبال دلار یا سکه دارد.

وی با اشاره به ورود کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی فارس به این پرونده، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات فنی و پلیسی آغاز و طی یک عملیات غافلگیرانه ۲ متهم شناسایی و در شیراز دستگیر شدند.

رئیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس گفت: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به یک فقره کلاهبرداری با همین شگرد اعتراف و اعلام کردند از فردی در شیراز ۱۴ هزار و ۷۰۰ دلار بابت آنچه مدعی بودند مجسمه مربوط به دوران هخامنشیان است، دریافت کرده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه با انجام تحقیقات پلیسی فرد مالباخته به هویت معلوم شناسایی و پرونده قضائی مرتبط با آن تشکیل شد، گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.

رئیس آگاهی فارس گفت: ارسال پیامک یا تماس تلفنی افراد ناشناس مبنی بر پیدایش عتیقه جات و سکه‌های قدیمی، طلا در کوزه های گلی دفن شده در خاک و.... یکی از شگردهای کلاهبرداران محسوب می‌شود و متاسفانه بعضی از شهروندان به دلیل طمع و زیاده خواهی در دام اینگونه افراد قرار می گیرند؛ لذا لازم است نسبت به اینگونه موارد هوشیاری بیشتری داشته باشید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار