معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به نزدیکی سفر هموطنان به حج تمتع، فهرست دارو‌های ممنوعه برای ورود به کشور عربستان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 13 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدجواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: هر ساله همراه داشتن برخی از دارو‌ها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری دارو‌های ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان حضور در عربستان را ندارد.

او ادامه داد: حمل هرگونه دارو‌های کدیین دار و مشتقات مواد مخدر، روانگردان و و دارو‌های خواب آور به هر میزان که باشد، به کشور عربستان ممنوع است.

معاون غذا و دارو دانشگاه اعلام کرد: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است که آمپول «پتیدین» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «مرفین» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «متادون» ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت «متادون»، قرص «هیدرومرفین» ۲ میلی‌گرم، قرص «متیل فنیدات هیدروکلراید»، قرص «ترامادول» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «ترامادول» ۵۰ میلی‌گرم، شربت «اکسپکتورانت کدئین»، قرص «استامینوفن کدئین»، آمپول «دیازپام» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «دیازپام» ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول «بوپرنورفین» و قرص «بوپرنورفین» از جمله آنها است.

راعی تاکید کرد: اگر فردی به دلیل بیماری در حال مصرف دارو‌هایی است که ممنوعیت ورود به عربستان را دارند، باید حتما قبل از سفر با پزشک خود در خصوص داروی جایگزین مشورت کنند، همچنین افرادی که به دلایل بیماری‌های مزمن تحت درمان با دارو‌های مخصوص هستند، حتما به میزان کافی دارو در زمان سفر به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار