کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس ۶۰ هکتار گلخانه تولید گل دارد که ۸ هکتار آن در فضای باز انواع گیاهان گل دار و درختچه‌های زینتی تولید و مابقی تولید کننده گل‌های شاخه بریده، گیاهان اپارتمانی، گل‌های فصلی و درختچه‌های زینتی است.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 15 June 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس گلخانه جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس ۶۰ هکتار گلخانه تولید گل دارد که ۸ هکتار آن در فضای باز انواع گیاهان گل دار و درختچه‌های زینتی تولید و مابقی تولید کننده گل‌های شاخه بریده، گیاهان اپارتمانی، گل‌های فصلی و درختچه‌های زینتی است.
کاری افرود:در مجموع ۲هکتار از این گلخانه‌ها جمعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار گیاه آپارتمانی گل دار وبرگ زینتی را در استان فارس تولید می‌کنند.
وی تصفیه و تهویه هوا، تولید اکسیژن و سلامت محیط را از مزایای وجود گل‌های آپارتمانی درفضا‌های بسته عنوان کرد و افزود: استفاده از گیاهان آپارتمانی علاوه بر اینکه به ایجاد فضای روح بخش و شاد کمک می‌کند، استفاده از برخی از آن‌ها مثل سانسوریا میتواند در حذف بسیاری از اشعه‌های مضر و یا حرارت تولید شده از وسایل صوتی و تصویری، وسایل برقی و حرارتی موثر باشند.
وی به مخاطرات برخی گیاهان آپارتمانی هم اشاره کرد و گفت گیاه دیفن که در زبان کارشناسان فضای سبز به نام سَم برگ معروف است، با وجود زیبایی و مزایایی که دارد، اما برگ و شیره آن سمی است و باید در نگهداری آن مراقب کودکان بود.
وی خانواده فیکوس‌ها را هم از جمله گیاهان با شیره سمی نام برد که تست آن با دهان می‌تواند مشکل آفرین باشد.
به گفته کاری در عین محافظت از گل و گیاهان اپارتمانی، بهتر است برای هرگونه اقدام مراقبتی از آن‌ها از جمله هرس کردن برگ‌ها یا تعویض خاک و گلدان از دستکش استفاده کرد.
در تقویم ملی روز ۲۵ خردادماه به نام روز گل و گیاه نامگذاری شده است.

برچسب ها: گلخانه ، تولید گل ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار