آیت ‌الله دژکام گفت: هدفگذاری مناسب برای توسعه کشاورزی و دامداری استان و افزایش تولید باید مورد توجه باشد و همچنین مبارزه با تورم و کنترل قیمت ها باید در اولویت مسئولان استان باشد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 18 June 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان:  آیت الله «لطف الله دژکام» در نماز جمعه شیراز ضمن تاکید بر ترویج معنویت و مراقبه اجتماعی در جامعه گفت: در دین اسلام به مراقبت شخصی و اجتماعی همواره تاکید شده است و تمام اقشار جامعه باید به مراقبه توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: بانوان در جامعه دینی و مراقبه اجتماعی جایگاه ویژه ای دارند که نمونه این مراقبه را می توان در حیا و عفت عنوان کرد و البته حیا و عفت علاوه بر بانوان باید در رفتار آقایان نیز در جامعه باشد اما برای زنان این 2 صفت بسیار مهمتر است.

وی اضافه کرد: حیا در راه رفتن، سخن گفتن و ... باید نمود دشاته باشد و صرفا به پوشش نباید محدود شود و اگر در جامعه حیا و عفت باشد در مراقبت از جامعه می توانیم موفق عمل کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برای رفع نگرانی و گلایه مردم در مورد حیا، اخلاق و انسانیت در جامعه، مراجعه به روحانیت و منبر در سبک سنتی وجود دارد که اکنون نیز ناکارآمد نیست اما به بازسازی و تقویت نیازمند است و تذکر لسانی نیز در خصوص این موارد بخشی از وظیفه همگانی مردم در جامعه است که می تواند مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

آیت الله دژکام ادامه داد: تعریف وظیفه برای نیروی انتظامی در این خصوص موجب نمی شود تا از سایر افراد جامعه سلب تکلیف شود و در مسایلی مانند دستگیری سارقان بانک ملی شاهد ععملکرد موثر نیروی انتظامی بوده ایم که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: حیا به عنوان یک صفت خوب مورد توجه و علاقه بسیاری از مردم است و برای ترویج و جهت دهی آن باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ها را جهت دهی کند و برای آنها چهارچوب های مشخصی در این خصوص تعریف کند.

امام جمعه شیراز در خطبه ‌های دوم نماز جمعه امروز با گرامیداشت روز تشکیل جهاد سازندگی گفت: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی در حوزه کشاورزی باید کارهای بزرگی به سبک و روش جهادی به انجام برساند.

وی ادامه داد: هدفگذاری مناسب برای توسعه کشاورزی و دامداری استان و افزایش تولید باید مورد توجه باشد و همچنین مبارزه با تورم و کنترل قیمت ها باید در اولویت مسئولان استان باشد.

آیت الله دژکام با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در فصل گرما عنوان کرد: با اعمال پنج درصد صرفه جویی در مصرف آب می توانیم بدون مشکل از فصل گرما عبور کنیم و مردم باید این مهم را در اولویت روزانه خود در نظر داشته باشند.

وی با تبریک روز «اصناف» نیز گفت: کاسب، حبیب خداست و به دلیل اینکه اصناف در جامعه نقش مهمی دارند به عنوان حبیب و دوست خدا نامیده شده اند و در خصوص مالیات نباید اصناف مورد بی ‌انصافی قرار بگیرند و تعامل اصناف در بحث مالیات و سایر مباحث با دولت می توانند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رقابت سالم مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و باید ضمن درس گرفتن از منش و رفتار ایشان به تفکرات مختلف احترام بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار